רפואת ריאות

הטיפול באירסה לא הצליח להעלות את תוחלת החיים של חולי סרטן הריאה בהשוואה לפלציבו (druginfo )

ע”פ דיוו מ-Reuters Health News , טיפול בתכשיר אירסה (gefitinib) בחולים עם סרטן ריאה לא גרם להעלאת תוחלת החיים של החולים.

מדובר במחקר ה-ISEL שבו השתתפו 1,692 מטופלים. אסטרה-זנקה, יצרנית התרופה , קיוותה להוכיח באמצעות המחקר שהתוצאות המתקבלות עם אירסה טובות יותר מאלה המתקבלות באמצעות טיפול במעכב ה-EGFR , ה-טרסבה (erlotinib-Tarceva  ) .

בפועל, אירסה לא נמצאה כעדיפה על פלצבו בהארכת חיי החולים.

אלן בארג’, המנהל הרפואי של אירסה, דיווח כי המינון של 250 מ”ג ליום של אירסה שבו נעשה שימוש במחקר ה-ISEL , נבחר מכיוון שהוא מייצר תגובה שווה למינון של 500 מ”ג במחקרים קודמים. הוא הוסיף שאינו סבור שבמחקר זה ניתן מינון נמוך מידי. עם זאת, מכיוון שהמחקר לא הוכיח איזשהו יתרון בהישרדות, בעוד שטרסבה ניתנה במינון אקויוולנטי גבוה יותר, הרי אחת השאלות שיהיה על מפתחי התכשיר לבחון היא שאלת המינון הנכון.

לא ברור עדיין אם בגלל תוצאות המחקר ה-FDA ידחה את אישור התרופה, אשר גם מחכה לאישור באירופה. התכשיר הושק עד כה ביפן, ושם נמצא קשר בין השימוש בתרופה לדלקת ריאות בין רקמתית.

חברת אסטרה-זנקה מדווחת לרשויות הבריאות בעולם על מימצאים אלה, אך מתכננת להמשיך ולספק את אירסה לכל מטופל אשר יהיה מעוניין להמשיך בטיפול.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה