רפואת ריאות

לקיחת ביופסיה מן הריאות דרך העור בטוחה ויעילה בילדים (J Vasc Interv Radiol)

מחקר חדש מדגים כי לקיחת ביופסית ריאה דרך העור בהנחיית CT הינה אלטרנטיבה בטוחה ומדויקת לביצוע נתיחה לצורך לקיחת הביופסיה בילדים. יתר על כן, מציינים החוקרים, עלותה של גישה זו נמוכה יותר וקצב ההחלמה מהיר יותר.

גישה פחות חודרנית זו מבוצעת במבוגרים, אך לקיחת ביופסיה בנתיחה נותרה פופלרית בילדים. המחקר מראה כי השיטה המבוצעת דרך העור בטוחה גם בחולים צעירים.

החוקרים מדווחים על 64 ילדים חולים שעברו לקיחת ביופסיה בהנחיית CT דרך חתכים בפרנכימה ובצדר של בית החזה. גיל החולים נע בין 6 חודשים ל-20 שנים, כשהגיל הממוצע היה 10.8 שנים.

24 חולים עברו את הפרוצדורה בשל חשד לממאירות ואילו 17 היו חולים בעלי מדוכאי חיסון שנדרשו לביופסיה בכדי להבחין בין זיהום פטרייתי לבין הפרעה בפרוליפרצית הרקמות הלימפואידיות לאחר השתלה.

הדיווח בחן 75 ביופסיות בסך הכל, 61 מהן (81%) בוצעו תחת הרדמה מקומית ורגיעה עמוקה.

56 מהביופסיות (75%) היו ביופסיות coaxial core, כ-15 (20%) היו ביופסיות fine needle aspiration , ובארבעה מקרים שימשו שתי הטכניקות. 64 ביופסיות (85%) הובילו לקבלת אבחנה. מקרה אחד של סיבוך גדול, הופעת חזה-אויר, התרחש במהלך הפרוצדורה וטופל במהלך הפרוצדורה.

החוקרים מסכמים כי יש להתייחס לטכניקות לקיחת ביופסיות דרך העור כאל שיטות הבחירה הראשונות לצורך אבחן רקמתי של פתולוגיה בריאות. הם מוסיפים כי המלצתם היא לשקול גישות שיפחיתו את החריגה אל הצדר ואל הריאה המאווררת, בעיקר  בקרבילדים המצויים בקבוצות סיכון גבוה.

J Vasc Interv Radiol 2004;15;955-960.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה