רפואת ריאות

שאיבה אינה מפחיתה את השכיחות של סינדרום שאיפת מקוניום (Lancet)

ממחקר חדש עולה ששאיבה (Suctioning) אינה מפחיתה את השכיחות של meconium aspiration syndrome (MAS) ולכן החוקרים ממליצים לשנות את ההנחיות בנושא.

MAS הוא הפרעה ריאתית מסכנת חיים בילוד שבמי השפיר שלו היה מקוניום. כ-10% מהילודים נולדים עם מקוניום במי השפיר ונמצאים בסיכון מוגבר לשאיפת המקוניום בזמן הלידה.

למרות שאין מידע מבוסס לגבי היעילות של שאיבה נאזו- ואורו-פרינגיאליות של מי השפיר המקוניאלים הפרוצדורות הללו מבוצעות בתדירות גבוהה.

במחקר ביצעו החוקרים שאיבה נאזו-פרניגיאלית, שאיבה אורו-פרינגיאלית או לא ביצעו שאיבה כלל ב-2,514 ילודים. השאיבה בוצעה לפני יילוד הכתפיים. תנאי הכניסה למחקר כללו מי שפיר מקוניאלים, גיל הריון של 37 שבועות ומעלה ומצג ראש.

החוקרים מצאו שלא היה הבדל בארעות של MAS בין הילודים שעברו שאיבה לבין אלו שלא עברו את הפרוצדורה. גם מבחינת הצורך בהנשמה מלאכותית בגלל MAS, במשך ההנשמה, האשפוז והטיפול בחמצן ובתמותה לא היה הבדל סטטיסטי בין הקבוצות.

מסקנת החוקרים היתה ששאיבה אורו-פרינגיאלית או נאזו-פרינגיאלית של מי שפיר עם מקוניום אינה מפחיתה לא את השכיחות של MAS ולא את הסיבוכים כתוצאה מהסינדרום. “יש לשקול שינוי של ההמלצות הנוכחיות” הם הוסיפו.

Lancet. 2004;364:560-561, 597-602

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה