רפואת ריאות

הריון אינו מזיק לחולות ציסטיק פיברוזיס

לדברי קבוצת חוקרים מסיאטל, לנשים חולות ציסטיק פיברוזיס (CF) הנכנסות להריון, אין סיכון מוגבר למוות.

Dr. Christopher H. Goss ואחרים מאוניברסיטת וושינגטון כותבים כי “כיום חולי CF מגיעים לעשור הרביעי ועליהם לקבל החלטות לגבי בניית משפחה. עם זאת לא ידוע הרבה לגבי הסיכונים וההשלכות ארוכות הטווח של הריון בחולות אלו”.  

החוקרים בדקו קוהורט של 8136 נשים חולות CF, מתוכן 680 נכנסו להריון. האחרונות הושוו ל-3327 חולות מותאמות שלא נכנסו להריון.

בהשוואה לקבוצת הביקורת לקבוצת ההריון היו ערכים גבוהים יותר של FEV1, של BMI, ופחות סיבוכים הקשורים ב-CF. בקבוצת ההריון נרשמה השרדות ממוצעת של 77% ל-10 שנים, לעומת 58% בקבוצת הביקורת.

החוקרים ערכו אנליזה נפרדת בה התאימו את הנשים שבקבוצת ההריון לגבי גיל, FEV1, תפקוד הלבלב, וקולוניזציה ע”י פסאודומונס. בסך-הכל 455 חולות בהריון הותאמו ל-2275 חולות ביקורת.

ההשרדות היתה גבוהה יותר בקבוצת ההריון, 90% ל-10 שנים, לעומת 86% בקבוצת הביקורת (P=.007). להריון לא היתה השפעה מזיקה גם בחולות עם FEV1 נמוך, אי-ספיקת הלבלב, סכרת מסוג IDDM או המצאות פסאודומונס בליחה.

למרות הממצאים המעודדים, עדיין קיים קושי רב עקב תוחלת החיים הקצרה הצפויה לחולות, ורצוי לדון איתן בכך לפני הכניסה להריון. עם זאת “אסור לרופאים לכפות את השקפותיהם על תהליך קבלת ההחלטות של המטופל” מסכמים החוקרים.

Chest 2003;124:1460-1468

לידיעה במדסקייפ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה