רפואת ריאות

החייאה מוקדמת של ילדים עם שוק ספטי על-ידי רופאים בקהילה מצילה חיים

 

רופאים בקהילה עשויים להועיל רבות לילדים עם שוק ספטי (septic shock) על-ידי החייאה אגרסיבית מוקדמת, עולה ממחקר חדש המתפרסם בגיליון אוקטובר של Pediatrics.

שנה שעברה פרסם ה- American College of Critical Care Medicine(ACCM) קווים מנחים בנוגע לטיפול בשוק ספטי בילדים ותינוקות. ההנחיות מונות מספר צעדים שמטרתם שמירה על לחץ דם תקין ופרפוזיה תקינה בתוך שעה מהגעת המטופל.

במחקר זה בחנו החוקרים מ-Children’s Hospital of Pittsburgh האם החייאה מוקדמת משפרת את תוצאות הטיפול בבית החולים הקהילתי והאם הרופאים העובדים במוסדות אלו אכן נוהגים על-פי הנחיות ה-ACCM.

המחקר ארך 9 שנים, וכלל 91 תינוקות וילדים שהופיעו בבית החולים הקהילתי עם שוק ספטי, 26 מטופלים מתו. הסיכון למוות עלה פי 2.3 עבור כל שעה של שוק.

תיקון  של מצב השוק נעשה ב-24 מטופלים כעבור זמן חציוני של 75 דקות. כמעט כל המטופלים האלה שרדו, ההסתברות להישרדות בקרב מטופלים אלו היתה גבוהה פי 9.5 מבשאר המטופלים. טיפול אינוטרופי נמצא קשור בשיפור ההשרדות, אך לא נמצאו הבדלים משמעותיים בטיפול בנוזלים במטופלים ששרדו בהשוואה לאלו שלא שרדו.

רק 27 מטופלים קיבלו טיפול התואם להנחיות ACCM. עם זאת, טיפול לפי הקווים המנחים היה גבוה באופן משמעותי בקבוצה ששרדה.

יישום מוצלח של הנחיות אלו ידרוש ככל הנראה מאמץ הכשרתי במטרה להבהיר לרופאים את הצורך במתן מוקדם של החייאת נוזלים אגרסיבית, מציינים החוקרים. יש צורך במחקרים עתידיים שיבחנו את הכשלים האפשריים ביישום ההנחיות, ויקבעו מהי יעילות הטיפול בבתי החולים הקהילתיים.

Pediatrics 2003;112:793-799

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה