רפואת ריאות

לכשל נשימתי חריף (ARF ) על רקע אי תפקוד של איבר אחד פרוגנוזה טובה

האירעות וההשלכות של כשל נשימתי חריף (acute respiratory failure (ARF , תלוי באי תפקוד של איברים אחרים. כתוצאה מכך, הדיווחים על תמותה בחולי ARF נשאבים מקבוצות מעורבות של מטופלים בדרגות של כשל באיברים שונים.

מטרת המחקר הייתה לחקור חולים עם ARF על רקע כשל באיבר אחד בלבד.

החוקרים עקבו במהלך שנתיים וחצי אחר מטופלים בוגרים המגיעים ליחידת טיפול נמרץ. כל מטופל כזה עבר הערכה ודירוג של (   Sequential Organ Failure Assessment (SOFA כאשר ARF הוגדר ע”י יחס קריטריוני ה-  SOFA : יחס של מתח חמצן עורקי ל-חמצן ב-  fractional inspired  שנמוך מ-  26.6 kPa  (שווה ערך ל-200 mmHg ) באחד או יותר מהרישומים במהלך השהייה ביחידת הטיפול הנמרץ. (דרגת SOFA של 3 או 4 ).. 

מטופלים עם ARF בלבד ועם קומבינציה של של כשל באבר נוסף נכללו במעקב. 

ההשרדות נמדדה במהלך התקופה מהשיחרור מהיחידה לטיפול נמרץ למשך 90 יום.

במהלך התקןפה 832 מטופלים טופלו, מהם 529 עם ARF . התמותה בבית החולים ובתקופה של 3 חודשים לאחר השיחרור היו הנמוכות ביותר בקרב בעלי ARF באיבר אחד, כששיעור התמותה עלה ככל שיותר איברים סבלו מכשל: 3% בכשל של איבר אחד, ו- 75% בכשל של 4-5 איברים. לא נמצא הבדל בין ARF מאוחר או מוקדם מבחינת התמותה.

מסקנת החוקרים היא שהפרוגנוזה של ARF על רקע כשל באיבר אחד היא טובה, הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק יותר. שיעור התמותה הגבוה שנצפה נגרם על ידי אי תפקוד של מספר איברים.

.למאמר המלא במדסקייפ 

Crit Care 7(4):R72-R77, 2003. .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה