רפואת ריאות

עישון מגביר את הסיכון לזיהום בפצעים, גם בפצעים פשוטים

עישון נקשר לסכון מוגבר  לזיהומים בפצעים,  אפילו בפצעים פשוטים, כך על פי תוצאות מחקר חדש. ארבעה שבועות של התנזרות מעישון הורידו את הסיכון לזה שקיים באנשים לא מעשנים, ללא התחשבות בפאצ’ים של ניקוטין.  מעשנים שעוברים ניתוחים כללים או אורטופדיים הם בעלי סיכוי מוגבר להזדהמות או דלקת בפצע מאשר לא מעשנים, כותבים החוקרים.  המכניזם המוצע הוא השפעה מזיקה של העישון על חמצון הפצע, שפוגם בתהליך המתקן והמבריא של הפצע, ובהגנה הנוטרופילית נגד פתוגנים ניתוחיים. 

מבין 78 מטופלים בריאים שנרשמו למחקר ועברו מעקב של 15 שבועות, 48 היו מעשנים ו-30 לא עישנו מעולם.  במהלך השבוע הראשון עישנו המעשנים 20 סיגריות ביום, ולאחר מכן חולקו רנדומאלית להמשכת העישון, הפסקת עישון עם מדבקת ניקוטין או הפסקת עישון עם מדבקת פלצבו. בסוף השבוע הראשון ובשבועות ה-4,8, וה-12 לאחר החלוקה לקבוצות, כל המעשנים ו-6 לא מעשנים עברו חתך ניתוחי בצד עצם העצה, ה-sacrum  לסילוק פצעים מחתך של ביופסיה.

בשאר 24 המשתתפים הלא מעשנים נעשה פצע אחד בלבד באותו מיקום. החוקרים עקבו אחר כל הפצעים במשך שבועיים לשם ניטור כל סיבוך בפצע.   שיעור זיהום הפצעים היה 12% במעשנים ו-2% בלא מעשנים. אף שמספר המקרים בהם היה זיהום של הפצעים היה נמוך משמעותית באלו שהתנזרו מעישון לעומת הקבוצה שהמשיכה לעשן, לא היה הבדל בין הקבוצה שהשתמשה במדבקות ניקוטין לעומת הקבוצה שהשתמשה במדבקות פלצבו.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה