רפואת ריאות

אוויר החדר יעיל כמו חמצן בטיפול בתינוקות עם asphyxia בלידה

אוויר החדר הוא בר השוואה ל-100% חמצן בהחייאה של תינוקות עם asphyxia בלידה, כך על פי חוקרים הודים. ההנחיות כרגע ממליצות על שימוש ב-100% חמצן לטיפול ב-asphyxia בלידה, אומרים החוקרים. דיווחים אחרונים של free-radical induced cellular damage עקב שימוש בריכוז גבוה של חמצן הניעו את החוקרים להעריך את היעילות של אוויר החדר בכ-430 תינוקות עם asphyxia בלידה.

 במחקר, התינוקות חולקו רנדומאלית לקבל 100% חמצן או אוויר החדר על ידי שימוש ב-infant resuscitation bag. נמדדו ערכים של ציוני APGAR, heart rate respiration  וצבע, במחזורים רגילים עד 10 דקות לאחר הלידה. התגובה לטיפול הוערכה ב-90 שניות לאחר הלידה ו-100% חמצן ניתן לתינוקות שלא הגיבו לאוויר החדר.

הציון הממוצע ה-APGAR בדקה, חמש דקות, ו-10 דקות לאחר הלידה היה זהה גם בקבוצת החמצן ובקבוצת אוויר החדר. הזמן הממוצע שלקח עד לבכי הראשון ומשך ההחייאה בקבוצת אוויר החדר היה 2 דקות, ואילו בקבוצת החמצן- 3 דקות. השכיחות של hypoxic ischemic encephalopathy  תוך שבוע מהלידה היתה שווה בשתי הקבוצות, ראו החוקרים. גם כישלון הטיפול היה דומה, ב- 39.0% בקבוצת האוויר ו-40.3% בקבוצת החמצן. תמותת התינוקות  ותמותה הקשורה ל- asphyxia היתה נמוכה במקצת בקבוצת אוויר החדר.

יעילות ההחיאה עם אוויר חדר במחקר, יחד עם תוצאות ממחקרים קודמים, היא חשובה במיוחד במדינות מתפתחות , בהן רב הלידות מתקיימות ללא גישה אפשרית לחמצן, מוסיפים החוקרים.  החוקרים מציינים כי יש לשנות ההנחיות הממליצות על טיפול ב-100% חמצן בתינוקות שאך נולדו.

לידיעה במדסקייפ

Indian Pediatr 2003;40:510-518,507-509

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה