רפואת ריאות

מדבקות ניקוטין לא הצליחו לשמור על התנזרות מעישון בטווח הארוך

כמחצית מהאנשים שהצליחו להפסיק לעשן למשך שנה אחת לאחר שימוש במדבקות ניקוטין חוזרים לעשן בסופו של דבר, כך על פי מחקר . כחלק מהמחקר החדש, החוקרים חזרו וביקרו קבוצה של אנשים שניסו להפסיק לעשן 8 שנים קודם לכן בזמן מחקר שבדק את הטיפול בתחליפי ניקוטין. 

 במחקר המקורי, רק 9% מהאנשים הצליחו להפסיק לעשן למשך שנה. החוקרים הבריטיים גילו כי בערך במחצית מהם חזרו לעשן במהלך שמונה השנים הללו.  רק כ-5% בלבד הצליחו להפסיק לעשן לחלוטין, החוקרים מגלים. ממצאים אלו מחזקים את הרעיון כי עישון הוא הרגל שקשה מאד להתגבר עליו, הם אומרים; אמנם תחליפי ניקוטין שוברים את מעגל ההתמכרות, אך הם אינן יכולים לספק את כל ההנאות הנקשרות בעישון.  החוקרים מציינים כי טיפולי תחליף הניקוטין מתאימים לסוג מסוים של מעשנים המפסיקים. החוקרים מביאים לדוגמא כי אדם מבוגר, שמקבל תמיכה סוציאלית ופחות מכור לסיגריות, קרוב לוודאי כי ימצא את השיטה הנ”ל כיעילה להפסקת העישון. 

 הממצאים הנוכחיים מבוססים על מידע מעקב מ-1,686 מעשנים שהשתתפו במחקר שנערך בשנים 91′-92′ ובדק את היעילות של טיפול מחליף ניקוטין. כל המשתתפים היו בין הגילאים 25-64 ודיווחו כי עישנו כ-15 סיגריות ליום לפחות. המשתתפים חולקו רנדומאלית לקבוצת פלצבו ולקבוצה שקיבלה ניקוטין. רק 153, כ-9% מכל המשתתפים, כולל אלו שקיבלו מדבקת פלצבו, הפסיקו לעשן במהלך זמן המחקר המקורי.  שמונה שנים אחר כך, החוקרים יצרו קשר מחדש עם קבוצת האנשים הללו, ומצאו כי רק 83 מהקבוצה הראשונית שהפסיקה לעשן לא חזרה לסורה, דבר המדגים כי 46% מהאנשים שהפסיקו לעשן בשנה הראשונה חזרו לעשן בשנים הבאות.

לידיעה במדסקייפ

BMJ 2003;327:28-29.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה