רפואת ריאות

salbutamol ו- ipratropium מתאימים לטיפול קו ראשון ב- COPD

טיפול באמצעות משאף של   salbutamol ו- ipratropium (המוכרים גם כונטולין וארוונט) במטופלים עם COPD יציב נראה כבר השוואה ביכולתו לשפר את יכולת המאמץ ולהפחית dyspnea. לכן , כל אחד מהשניים יכול לשמש כתרופת הקו הראשון לטיפול ב- COPD .

מחקרים קודמים רמזו על כך ששתי התרופות, למרות מנגנון הפעולה השונה, יש אפקט ברונכודילטי דומה. ואולם, לא הייתה ברורה מידת האפקטיביות של שתי התרופות ביכולת שפר את יכולת המאמץ של החולים.

המימצאים החדשים שפורסמו החודש ב- Chest התבססו על מעקב אחר 67 מטופלים עם COPD אשר חולקו באופן רנדומלי לטיפול בשתי המשאפים, ולפלצבו.

בהשוואה לפלצבו שתי התרופות השיגו שיפור משמעותי ביכולת המאמץ, שהיה דומה במימדיו- כ- 30 שניות של סבולת, וכן גם ירידה דומה בשכיחות וחומרת ה-dyspnea .

Salbutamol השיג שיפור גדול יותר ב- FEV1 וב- FVC מאשר ה- ipratropium אך השיפור במדד זה בשתי התרופות היה עם מתאם חלש לשינוי בסיבולת.  

 אי לכך , מסכמים החוקרים שהבחירה או ההעדפה  בין שתי התרופות אינה ברורה, והם ממליצים על מחקר שישווה איכות חיים, תמותה, השימוש במשאבי מערכת הבריאות בין שתי התרופות, אשר עשוי לסייע לבחירה או העדפה בין השתיים.

Chest 2003;123:1810-1816.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה