רפואת ריאות

בופרופיון (Bupropion ) מונע חזרה לעישון בקרב נגמלים בשיעורים מעט גבוהים יותר מאשר פלצבו


טיפול ב-Bupropion  דחה את החזרה לעישון אצל מעשנים שהפסיקו לעשן תוך כדי שימוש במדבקות ניקוטין ,רק בשיעור מעט גבוה יותר , בהשוואה לפלצבו, כך על פי מחקר חדש המתפרסם ב-J Clin Oncol  .

לאחר טיפול של 8 שבועות במדבקות ניקוטין במינונים שונים(על פי כמות סיגריות ליום) , כ-30% לא עישנו כלל. אותם מטופלים שהתנזרו מעישון טופלו אז ב-Bupropion (כ-88 מטופלים)  או בפלצבו (88 מטופלים), בכ-150 מ”ג/d ליום  בשלושת הימים הראשונים,ואז 150 מ”ג פעמיים ביום.

אחוז ההתנזרות מעישון לאחר 6 חודשים היה 28% ל-Bupropion  ו25% לפלצבו. התוצאות מראות כי טיפול לאחר טיפול תרופתי ראשוני לאו דווקא מראה תוצאות טובות כל כך בשמירה על התנזרות מעישון, מסרו החוקרים.

   J Clin Oncol 2003;21:914-920

לכתבה במדסקייפ 

הערת המערכת

* תוצאות המחקר שלהלן אינן מתייחסות ל”גמילה ראשונית” אלא ל”טיפול תחזוקתי” מפני חזרה לגמילה אצל מטופלים שהפסיקו לעשן.

* למרות שה-Bupropion לא הראה כאן שינוי משמעותי מול קבוצת הבקרה, בכל זאת שיעור הנגמלים היה גבוה יותר.

 * באינדיקציה הראשונית שלו, היינו למטופלים המעוניין להפסיק לעשן, ה- Bupropion (זייבאן) משיג שיעורי הפסקת עישון גבוהים יותר מפלצבו באופן משמעותי ביותר.

* ה- Bupropion נכלל בהנחיות ובהמלצות ה- NICE הבריטי (המקבילה לסל הבריאות הישראלי) כקו טיפול ראשוני לציבור מעשנים המעוניינים בהפסקת עישון.

* בהתאם להמלצות ה- NICE הראה ה- Bupropion יעילות של כפי 2 בגמילה לאורך של 12 חודשים בהשוואה לפלצבו או תחליפי ניקוטין (בפאצ’).

 * שיעור תופעות הלואי החמורות הוא נמוך, והמגבלה העיקרית לשימוש היא בקרב חולים עם היסטוריה של אירוע לב (seizure) , ונשים בהריון או מניקות. להנחיות והמלצות ה- NICE

להנחיות והמלצות ה- NICE

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה