רפואת ריאות

עוד סיבה להפסיק לעשן- חשיפה של ילדים לעישון פאסיבי קשורה גם לסיכון מוגבר לעששת!

ילדים הנחשפים לעישון פאסיבי נמצאים בסיכון מוגבר של כ-80% לפתח משטח שן רקוב ונשיר מאשר חבריהם שלא נחשפו לעישון , כך ע”פ מחקר שפורסם השבוע בJAMA.

זוהי רק הוכחה נוספת לכך שעשון פוגע בילדים, ושילדים צריכים לחיות בסביבה נטולת טבק, מסרו החוקרים. בנוסף , הם ציינו כי הקשר בין עישון פאסיבי לבין בעיות בנשימה נראה הגיוני אצל ילדים וכי רופאים,רופאי שיניים ונותני שירותים רפואיים אחרים יופתעו לגלות גם על ההשפעה הגדולה על השיניים. 

 קבוצת החוקרים ניתחה מידע שנאסף בין 88′-94′ אצל למעלה מ-3500 ילדים. החוקרים בדקו האם לילדים היתה רמה גבוהה של רקבון בשיניים והאם בדמם עלתה רמת הקוטינין – cotinine . אצל למעלה ממחצית מן הילדים הופיעה רמה גבוהה של  קוטינין בהתאמה לחשיפתם לעישון הפאסיבי. ילדים עם רמות קוטינין גבוהות היו בסיכון מוגבר לריקבון בשיניים ולצורך בסתימות. רמות קוטינין לא נקשרו לעששת בשיניים קבועות ,ולכן ככל הנראה ההשפעה שבעישון פאסיבי על השיניים היא בשלבים מוקדמים בילדות בעיקר.

החוקרים מציינים כי האחוז הגדול של הילדים החשופים לעישון פאסיבי במחקר הנוכחי מראה כי יש לעשות יותר כדי להגן על ילדים מהסיכון הבריאותי הזה. “עלינו לעשות יותר על מנת לעזור להורים מעשנים…להפסיק לעשן”, אומרים החוקרים.

JAMA 2003;289:1258-1264

לכתבה המלאה באתר medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה