רפואת ריאות

טיפול חיסוני תת-לשוני יעיל גם לאורך זמן אצל ילדים

יעילותו של טיפול חיסוני תת-לשוני מסתבר כנשמר גם לאחר 4-5 שנים מהפסקת הטיפול, מדווחים חוקרים. ע”פ מחקרים שנעשו בעבר נראה כי טיפול חיסוני תת-לשוני הוא בטוח ויעיל, אך אולי פחות יעיל מחיסון בזריקה, והשפעתו ארוכת הטווח לא ידועה.

החוקרים העריכו האם חיסון תת-לשוני נותן את התוצאה ארוכת הטווח במחקר פרוספקטיבי של כ-60 ילדים,בגיל ממוצע של 8.5 שנים, עם אסטמה אלרגית או דלקת האף (ריניטיס) בגלל קרדית. המשתתפים חולקו ל-2 קבוצות. אחת מהן עברה טיפול של 4-5 שנים של חיסון הניתן בטיפות מתחת ללשון וכן טיפול תרופתי , והקבוצה השנייה קיבלה רק טיפול תרופתי.

בביסליין,בסוף הטיפול ו4 עד 5 שנים לאחר הפסקת הטיפול החוקרים בדקו את המצאות האסתמה, שימוש בתרופות אנטי אסמתיות ורמות ספציפיות של IgE. בקבוצה שקיבלה טיפול תת לשוני, השכיחות והמצאות של אסתמה ירדה בצורה משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת ,כמו גם השימוש בתרופות נגד אסתמה. זרימת האוויר הגבוהה ביותר גדלה עם הזמן בקבוצה שקיבלה טיפול חיסוני אך לא בקבוצה שקיבלה טיפול תרופתי בלבד.  לא נרשם שום הבדל ברגישות בשתי הקבוצות.  בקבוצה שקיבלה טיפול תרופתי (אך לא בקבוצה עם הטיפול החיסוני) רמות ספציפיות של IgE עלו באופן שולי במהלך 10 שנות המחקר.  החוקרים סיכמו כי טיפול חיסוני תת לשוני נמצא כיעיל בילדים וכשומר על יעילות קלינית עד 4 או 5 שנים לאחר הפסקת השימוש בו.

לכתבה המלאה באתר medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה