רפואת ריאות

הצרעת הוכרזה כמחלה אנדמית בארה”ב

תפוצת מחלת הצרעת , שנחשבת כמגיפה מימים עברו , נמצאת דווקא בעלייה בארצות הברית. כאמור, הצרעת , או מחלת “האנסן” כפי שהיא מכונה היום נפוצה יותר , אך בגלל בורות הרופאים והסטיגמה הנלווית למחלה חולי הצרעת מתקשים לקבל טיפול יעיל ונכון או בכלל אבחון למחלה.

רב החולים עדיין מסתירים את דבר מחלתם מהפחד לנידוי חברתי ,לאור הסטיגמה ההיסטורית שמזוהה עם הצרעת. רב החולים הגיעו ממדינות בהם עדיין נפוצה המחלה כמו הודו או ברזיל , אך לאחרונה זוהו מקרים בהם נדבקו במחלה אנשים בארה”ב.

תסמיני המחלה – פריחה גבשושית ,חריצים בעור ואובדן תחושה  בידיים וברגליים מזוהים לעתים קרובות עם מחלות אחרות- כמו אלרגיה, עקיצות חרקים ולופוס. במקרה של אבחון מוקדם הטיפול הוא די פשוט וקל  ובאמצעות תרופות החולים הופכים ללא מדבקים ומשתחררים מהחיידק. אך ללא טיפול המחלה עלולה להתפשט ולגרום לנזקים חמורים , כולל אובדן בהונות או גפיים ובטווח ארוך ניוון שרירים ,עיוורון, עיוות אצבעות ואף עקרות אצל גברים.  המחלה מועברת ככל הנראה דרך אגלי נוזלים בנשימה.  אבחון וזיהוי מוקדם יכולים למנוע נזקים חמורים בהמשך , ולכן העלאת המודעות למחלה בקרב הרופאים היא חשובה כל כך.

לכתבה המלאה באתר “הארץ “

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה