בריאות הציבור-קידום בריאות

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר חיסון כנגד שפעת בתרסיס אפי לשימוש עצמי (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור FluMist למתן עצמי או ע”י איש צוות רפואי למטופלים בגילאי 2-49 שנים, מדובר בחיסון הראשון כנגד שפעת הזמין בתרסיס אפי לשימוש עצמי וללא צורך באיש צוות רפואי.

על-פי ההערכות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, בין השנים 2010 עד 2023 חלו 9.3-41. מיליון תושבים בשפעת עונתית בכל שנה, 100,000-710,000 חולים אושפזו בבתי חולים ו-4,900-51,000 חולים הלכו לעולמם בעקבות הזיהום הנגיפי.

תרסיס FluMist הינו חיסון חי-מוחלש המכיל נגיפי שפעת מוחלשים, בניגוד לחיסונים כנגד שפעת הניתנים בזריקות ומכילים נגיפים מומתים.

חברת אסטרה-זנקה הודיעה בשנה שעברה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי קיבל את התוספת לבקשתה לאישור FluMist לשימוש כחיסון למתן עצמי. הבקשה התבססה על תוצאות מחקר שהראו כי חולים בגילאי 18 שנים ומעלה הצליחו למלא את ההנחיות לשימוש בחיסון, ללא צורך בהנחיה נוספת.

לפי האישור הנוכחי, מנהל המזון והתרופות האמריקאי קבע כי מטפל מבוגר צריך לתת את התרסיס לילדים ומתבגרים בגילאי 2-17 שנים.

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי האישור הנוכחי מגדיל את מכלול אפשרויות החיסונים כנגד שפעת ומספק נוחות, גמישות וזמינות גדולות יותר למטופלים ולבני המשפחה שלהם. האישור הנוכחי של FluMist למתן עצמי מהווה צעד חשוב קדימה בהגדלת זמינות חיסונים כחלק מהצעדים להתמודדות עם הנטל השנתי הגדול של שפעת.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה