בריאות הציבור-קידום בריאות

רמות ציטוקינים דלקתיים בדם והסיכון לאובדנות בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית (Front Psychiatr)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Psychiatry עולה כי רמות ציטוקינים דלקתיים בדם עשויות לנבא את הסיכון לאובדנות בקרב מבוגרים עם אבחנה של הפרעת דיכאון מג’ורית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין ציטוקינים דלקתיים ובין הסיכון לאובדנות, אך הקשר בין סיכון לאובדנות ובין ציטוקינים דלקתיים אינו מובן היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין סמנים דלקתיים ספציפיים ובין הסיכון לאובדנות בחולים עם הפרעות דיכאון מג’ורי.

במחקר החתך בחנו החוקרים תחילה את המאפיינים הפסיכולוגיים ועשרה ציטוקינים דלקתיים ב-130 חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי ו-130 ביקורות בריאות ולאחר מכן סיווגו את החולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי לארבע קבוצות בהתאם לדרגת הסיכון לאובדנות. הם השלימו ניתוח סטטיסטי לזיהוי גורמים המנבאים את הסיכון לאובדנות באוכלוסייה זו.

מהנתונים עולה כי בקבוצת החולים עם סיכון גבוה יותר לאובדנות תועדו רמות גבוהות יותר של IL-6, TNF-α, CXCL-2 ו-IFN-γ ורמות נמוכות יותר של IL-2 ו-IL-8 (בכל המקרים תועד p<0.01). עם זאת, לא תוארו הבדלים משמעותיים ברמות CRP בדם.

רמות IL-2 ו-IL-8 זוהו כמנבאים שליליים של הסיכון לאובדנות (בשני המקרים p<0.05), כאשר רמות IL-6, CRP, TNF-α, CXCL-2 ו-IFN-γ זוהו כמנבאים אפשריים של הסיכון לאובדנות (p<0.05 בכל המקרים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ככל שרמות IL-6, CRP, TNF-α, CXCL-2 ו-IFN-γ גבוהות יותר וככל שרמות IL-2 ו-IL-8 נמוכות יותר בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי, כך הסיכון לאובדנות גבוה יותר.

Front Psychiatr, Jun 27, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה