נוגדי דיכאון נקשרו לשיפור בזיכרון מילולי (ECNP)

מחקר חדש מראה כי התרופות אסיטלופרם ודולוקסטין משפרות את הזיכרון המילולי בדיכאון בינוני עד חמור, כך הוצג בכנס ECNP 2024

מחקר חדש מראה כי התרופות נוגדות הדיכאון אסיטלופרם ודולוקסטין משפרות את הזיכרון המילולי בדיכאון בינוני עד חמור. השפעה קלינית זו נקשרה לשינויים ברמות הקולטן סרוטונין 4 (5-HT4) במוח, כפי שנראה בסריקות PET.

ד”ר ויבקה דאם מבית החולים האוניברסיטאי של קופנהגן הציגה את הממצאים בכנס ה-ECNP ה-37. היא ציינה כי “הזיכרון המילולי לעתים קרובות פגוע בדיכאון ולזה יש השפעה רבה על יכולתם של המטופלים לעבוד ולנהל חיים נורמליים”.

המחקר כלל 90 מטופלים עם דיכאון בינוני עד חמור שעברו מבחנים קוגניטיביים וסריקות מוח למדידת רמות קולטן 5-HT4 לפני תחילת הטיפול באסיטלופרם. מטופלים שלא הראו שיפור בתסמיני הדיכאון לאחר 4 שבועות עברו לטיפול בדולוקסטין.

לאחר 8 שבועות של טיפול, 40 מטופלים חזרו על סריקות ה-PET, ולאחר 12 שבועות, כל המטופלים חזרו על הבדיקות הקוגניטיביות. התוצאות הראו כי הטיפול נוגד הדיכאון הוביל לירידה ברמות קולטן 5-HT4.

באופן מעניין, בעוד שרוב המטופלים הראו שיפור בתסמיני הדיכאון, הם גם חוו שיפור בזיכרון המילולי. עם זאת, שיפורים אלה לא היו מתואמים זה עם זה.

החוקרים מציעים כי ייתכן שניתן לפתח טיפולים המכוונים ישירות לקולטן 5-HT4 כדי לשפר את הזיכרון המילולי בדיכאון. הם מציינים כי תרופה אחרת, פרוקלופריד, המשמשת לטיפול בגסטרופרזיס, יכולה להפעיל ישירות את הקולטן 5-HT4 ולשפר זיכרון ולמידה במתנדבים בריאים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה