גורמי סיכון לתמותה בחולים עם זיהום Candida auris בזרם הדם (Clin Infect Dis)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases עולה כי מספר גורמי סיכון עשויים לסייע בזיהוי חולים עם זיהום Candida auris בזרם הדם בסיכון גבוה לתמותה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בשנים שחלפו מאז התיאור הראשון של Candia auris, שכיחות פטריה עמידה לטיפול בתרופות מרובות זוהתה כגורם חשוב להתפרצויות נוזוקומיאליות, כולל בארצות הברית. כעת הם ביקשו לבחון באופן רטרוספקטיבי את הנתונים הקליניים אודות מבוגרים עם זיהום ב-Candida auris שאושפזו לשלושה מרכזים רפואיים בדרום פלורידה ומרכז רפואי בדרום קליפורניה בין תחילת ספטמבר בשנת 2017 ועד סוף שנת 2022.

הנתונים הקליניים כללו מידע דמוגרפי, מחלות רקע, נוכחות ציוד רפואי פולשני, רגישות לטיפול אנטי-פטרייתי, היסטוריה של טיפול אנטיביוטי ואנטי-פטרייתי, תיעוד מקור הזיהום, חומרת המחלה כפי שנקבע לפי מדד Pitt Bacteremia Score ותוצאות קליניות.

מדד Pitt Bacteremia, המודד את חומרת המחלה האקוטית, הוכח במחקרים קודמים ככלי טוב להערכת חומרת מחלה במקרים של זיהום בזרם הדם משנית לפתוגנים אחרים שאינם Candia auris. עם זאת, החוקרים האמינו כי המחקר הנוכחי הוא הראשון להתבסס על כלי זה לחיזוי התמותה במקרים של זיהום בזרם בדם משנית ל-Candida auris.

מהנתונים עולה כי 54.6% מכלל החולים במחקר הלכו לעולמם. מניתוח התוצאות עלה כי מדד Pitt Bacteremia Score ניבא את הסיכון לתמותה בחולים אלו, עם עליה של 19% בסיכון לתמותה לכל עליה של נקודה אחת במדד (יחס סיכויים של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.40), כמו גם טיפולי המודיאליזה (יחס סיכויים של 3.08, רווח בר-סמך 95% של 1.27-7.50).

החוקרים מדווחים עוד כי המודיאליזה לוותה בסיכון מופחת כי החולה יתגבר על הזיהום (יחס סיכויים של 0.15, רווח בר-סמך 95% של 0.05-0.43).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על מספר גורמי סיכון לתמותה בחולים עם זיהום Candia auris בזרם הדם. אמצעי בקרת ומניעת זיהומים באוכלוסיות פגיעות, דוגמת אלו תחת טיפולי המודיאליזה או חולים עם מדד Pitt Bacteremia Score גבוה, עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לתמותה של חולים אלו.

Clin Infect Dis, Aug 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה