בריאות הציבור-קידום בריאות

השוואת יעילות ובטיחות Ustekinumab ומעכבי TNF בקשישים עם מחלת קרוהן (Inflamm Bowel Dis)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Inflammatory Bowel Diseases עולה דמיון ביעילות ובטיחות Ustekinumab (סטלרה) ומעכבי TNF בטיפול בקשישים עם מחלת קרוהן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפולים ביולוגיים מלווים בסיכון מוגבר לזיהומים בקשישים עם מחלת מעי דלקתית. עם זאת, אין נתונים רבים אודות הבטיחות והיעילות של Ustekinumab לעומת מעכבי TNF בקשישים עם מחלת קרוהן.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את הבטיחות והיעילות של Ustekinumab ומעכבי TNF בקשישים עם מחלת קרוהן. מדגם המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל מטופלים בגילאי 60 שנים ומעלה שהחלו טיפול ב- Ustekinumab או במעכב TNF לטיפול במחלת קרוהן.  התוצא העיקרי היה היארעות זיהומים חמורים שדרשו אשפוז של החולים.

יעילות הטיפול נקבעה על-פי הפוגה קלינית, תגובה קלינית ושיעורי הקפדה על הטיפול לאחר שישה חודשים. החוקרים השלימו תקנון לערפלנים והשלימו ניתוח סטטיסטי להערכת גורמים הקשורים עם זיהומים חמורים, הפוגה קלינית והקפדה על הטיפול התרופתי לאורך זמן.

המחקר כלל 83 חולים שהחלו טיפול ב- Ustekinumab ו-124 חולים שהחלו טיפול במעכב TNF. לא תועדו הבדלים בשיעור זיהומים חמורים בין מטופלים במעכבי TNF (2.8%) ומטופלים ב- Ustekinumab (3.1%) (p=0.924) לאחר תקנון. שיעורי הפוגה קלינית היו דומים לאחר שישה חודשים עם Ustekinumab (55.9%) ומעכבי TNF (52.4%) (p=0.762).

מהנתונים עולה כי חלה ירידה משמעותית בחומרת מחלת קרוהן לפי מדד Harvey-Bradshaw Index לאחר שישה חודשים בשתי הקבוצות.

שיעורי הפקדה הקפדה על הטיפול לאורך זמן היו דומים עם Ustekinumab (90.6%) ומעכבי TNF (90.0%) לאחר שישה חודשים. מניתוח סטטיסטי עלה כי אין הבדלים בשיעורי הקפדה על טיפול לאורך זמן (יחס סיכון של 1.23, p=0.594) או בשיעורי היארעות זיהומים חמורים (יחס סיכון של 1.38, p=0.709) לאחר שישה חודשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על יעילות ובטיחות דומות לטיפול ב- Ustekinumab או מעכבי TNF בקשישים עם מחלת קרוהן.

Inflamm Bowel Dis, Aug 3, 2024

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה