בריאות הציבור-קידום בריאות

פעילות גופנית מתונה בגיל הביניים קשורה לסיכון נמוך יותר ל-ALS (Neurology)

פעילות גופנית מתונה בגיל הביניים קשורה לסיכון מופחת לטרשת צדית אמיוטרופית (ALS) בהמשך החיים, אך היתרון הזה מוגבל לגברים, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Neurology

פעילות גופנית מתונה בגיל הביניים קשורה לסיכון מופחת לטרשת צדית אמיוטרופית (ALS) בהמשך החיים, אך היתרון הזה מוגבל לגברים, כך לפי מחקר שפורסם ב-Neurology. המחקר עקב אחר 373,700 משתתפים בסקר בריאות קרדיווסקולרית למשך ממוצע של 27 שנים. רוב המשתתפים היו בני 40-42 שנים בתחילת הסקר.

החוקרים מצאו כי מתוך 41,898 גברים עם רמת הפעילות הגופנית הגבוהה ביותר, 63 פיתחו ALS. לעומת זאת, מתוך 76,769 גברים שדיווחו על רמת פעילות גופנית בינונית, 131 פיתחו ALS. מבין 29,468 הגברים שדיווחו על רמת הפעילות הגופנית הנמוכה ביותר, 68 פיתחו ALS.

לאחר התאמה לעישון, מדד מסת גוף וגורמי סיכון אחרים, החוקרים מצאו כי לגברים עם רמות פעילות גופנית מתונות היה סיכון נמוך ב-29% ל-ALS בהשוואה לאלה עם רמות פעילות גופנית נמוכות, בעוד שלאלה עם רמות הפעילות הגבוהות ביותר היה סיכון נמוך ב-41%.

בנוסף, לגברים בקטגוריה הנמוכה ביותר מבין ארבע קטגוריות של קצב לב במנוחה היה סיכון מופחת ב-32% ל-ALS בהשוואה לגברים עם קצב לב גבוה יותר במנוחה.

ד”ר אנדרס מ. וואג, החוקר הראשי, ציין כי “המחקר שלנו לא בהכרח סותר מחקרים קודמים שמצאו סיכון מוגבר ל-ALS עם רמות קיצוניות או אינטנסיביות של פעילות גופנית באתלטים, מכיוון שמחקר זה משקף רמות מתונות יותר של פעילות גופנית וכושר באוכלוסייה הכללית.” החוקרים אינם בטוחים מדוע לא נמצא קשר בין פעילות גופנית וקצב לב במנוחה לבין סיכון ל-ALS בנשים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה