בריאות הציבור-קידום בריאות

גורמי סיכון לאירוע מוחי איסכמי בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר TAVI (מתוך Am J Cardiol)

שבץ

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology עולה גורמי סיכון לאירוע מוחי איסכמי בחולים עם הופעת פרפור פרוזדורים בחולים לאחר TAVI (או Transcatheter Aortic Valve Implantation) כוללים היסטוריה של תסחיף סיסטמי קודם או טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K לפני הפרוצדורה לטיפול במסתם הוותין.

בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר TAVI שלקחו חלק במחקר ENVISAGE-TAVI AF, היארעות אירועים מוחיים איסכמיים ואירוע מוחי מכל סוג הייתה נמוכה יותר מספרית בקרב מטופלים ב-Edoxaban לעומת אנטגוניסטים לוויטמין K. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לזהות גורמי סיכון הקשורים עם אירוע מוחי איסכמי בחולים שקיבלו לפחות מנה אחת של Edoxaban או אנטגוניסטים לוויטמין K.

מבין 1,377 חולים, 41 (3.0%) אובחנו עם אירוע מוחי איסכמי ו-1,336 (97%) לא פיתחו סיבוך זה; המאפיינים הדמוגרפיים והקליניים היו מאוזנים היטב בין שתי הקבוצות. מרבית המקרים תוארו בתוך 180 ימים מפרוצדורת TAVI בקרב מטופלים ב-Edoxaban (57.9%) או בקרב אלו שטופלו באנטגוניסטים לוויטמין K (68.2%).

שיעורי אירוע מוחי איסכמי עמדו על 2.0 מקרים ל-100 שנות-אדם בזרוע הטיפול ב-Edoxaban לעומת 2.7 מקרים ל-100 שנות-אדם עם אנטגוניסטים לוויטמין K. מניתוח הנתונים עלה כי היסטוריה של תסחיף סיסטמי (יחס סיכון של 2.96, רווח בר-סמך 95% של 1.26-7.00) וטיפול באנטגוניסטים לוויטמין K לפני TAVI (יחס סיכון של 2.17, רווח בר-סמך 95% של 1.12-4.20) נקשרו עם סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שההיארעות הכוללת של אירוע מוחי איסכמי נמוכה בחולים עם פרפור פרוזדורים תחת Edoxaban או אנטגוניסטים לוויטמין K לאחר פרוצדורת TAVI מוצלחת, באלו עם היסטוריה של תסחיף סיסטמי או טיפול באנטגוניסטים לוויטמין K לפני TAVI תועד סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי לאחר הפרוצדורה הלבבית.

Am J Cardiol, Jul 18, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה