בריאות הציבור-קידום בריאות

רמות Hydroxychloroquine במהלך הטרימסטר הראשון להיריון מנבאות התלקחויות לופוס בהיריון (Rheumatology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Rheumatology עולה קשר בין רמות Hydroxychloroquine במהלך הטרימסטר הראשון להיריון בנשים עם לופוס ובין הסיכון להתלקחויות חמורות באם, אך לא תועד קשר עם סיבוכי הריון.

מדגם המחקר כלל נשים הרות עם לופוס (גיל חציוני של 32.1 שנים; חציון משך מחלה של 8.3 שנים) שלקחו חלק במחקר תצפיתי פרוספקטיבי מצרפת וקיבלו טיפול ב- Hydroxychloroquine. החוקרים בחנו את רמות Hydroxychloroquine בדם במהלך הטרימסטר הראשון, כאשר חוסר היענות הוגדרה בנוכחות רמות נמוכות מ-200 ננוגרם/מ”ל ורמות נמוכות מ-500 ננוגרם/מ”ל סווגו כרמה תת-תרפויטית.

התוצא העיקרי היה התלקחויות אימהיות במהלך היריון וסיבוכי הריון, כולל תמותת עובר/יילוד ולידה מוקדמת.

מהנתונים עולה כי 32 נשים חוו לפחות התלקחות אחת במהלך הטרימסטר השני והשלישי; ארבעה אובחנו עם התלקחויות חמורות של המחלה הריאומטית.

החוקרים זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין שיעורי התלקחות לופוס חמורה באם ובין רמות Hydroxychloroquine בטרימסטר הראשון בטווח תת-תרפויטי (8.8% לעומת 0.7% עם רמות מעל הטווח התת-תרפויטי, P=0.02) וחוסר היענות חמורה לטיפול (13.3% לעומת 1.3% עם רמות גבוהות מאלו שתועדו עם חוסר היענות חמור לטיפול, p=0.04).

לא זוהו הבדלים משמעותיים בסיבוכי הריון לפי רמות Hydroxychloroquine, רמז לכך שמדובר בהשפעה ספציפית על בריאות האם ולא מדובר בהשפעה על בריאות העובר.

החוקרים מסכמים וכותבי כי ממצאי המחקר תומכים בהערכת רמות Hydroxychloroquine בדם בנשים הרות עם לופוס כגורם המנבא פעילות חמורה של המחלה בזמן הריון.

Rheumatology, June 5, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה