בריאות הציבור-קידום בריאות

מהי הפרוגנוזה של ילידם עם קוליטיס כיבית לאחר כישלון Infliximab? (מתוך J Gastroenterol Hepatol)

מבין הילדים עם קוליטיס כיבית בהם תועד כישלון טיפול ב-Infliximab כמחצית הופנו לניתוח לכריתת מעי גס בתוך שנתיים, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Gastroenterology and Hepatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות העלייה במספר התכשירים הביולוגיים הזמינים לטיפול בקוליטיס כיבית, ל-Infliximab עדיין חשיבות רבה בטיפול בילדים עם מחלת המעי. כעת הם ביקשו לבחון את המהלך הקליני והפרוגנוזה של ילדים עם קוליטיס כיבית לאחר כישלון טיפול ב-Infliximab.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל ילדים ממאגר Japanese Pediatric Inflammatory Bowel Disease Registry בין 2012 ועד 2020 במטרה לקבוע את התוצאות בילדים עם קוליטיס כיבית שטופלו ב-Infliximab אך נדרשו להפסקת התרופה לאורך המעקב.

מבין 301 ילדים עם קוליטיס כיבית במאגר, 75 טופלו ב-Infliximab; ב-36 מהמקרים הללו הטיפול התרופתי הופסק במהלך המעקב. חומרת קוליטיס כיבית בעת האבחנה והעדר טיפול אימונו-מודולטורי נלווה זוהו כגורמי סיכון משמעותיים לכישלון Infliximab (p=0.005 ו-p=0.02, בהתאמה).

השיעורים המצטברים של ניתוח כריתת מעי גס לאחר כישלון Infliximab עמדו על 41.3% לאחר שנה אחת ועל 47.5% לאחר שנתיים. שיעורי כריתת מעי גס היו גבוהים יותר משמעותית כאשר הטיפול ב-Infliximab הופסק לפני תחילת יוני בשנת 2018, בהשוואה לשיעור המקרים בהם הטיפול התרופתי הופסק לאחר מכן (p=0.013). הבדל זה ככל הנראה משקף את הזמינות של תרופות ביולוגיות נוספות לטיפול בקוליטיס כיבית החל מאמצע שנת 2018.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי כמחצית מהילדים עם קוליטיס כיבית בהם תועד כישלון טיפול ב-Infliximab הופנו לניתוח כריתת מעי גס בתוך שנתיים. הפרוגנוזה לאחר כישלון טיפול ב-Infliximab השתפרה עם זמינות תכשירים ביולוגיים חדשים ותכשירי מולקולות-קטנות מאמצע שנת 2018.

J Gastroenterol Hepatol, Dec 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה