בריאות הציבור-קידום בריאות

השפעות Brodalumab על פסוריאזיס ותסמיני דיכאון בחולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול במעכב TNF (מתוך J Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב בעת Journal of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Brodalumabעשוי לשפר תסמיני דיכאון וחרדה בחולים עם פסוריאזיס, לצד שיפור במצב העורי של החולים. מהנתונים עולה כי ההשפעה החיובית על המצב הנפשי עם Brodalumab אינה תלויה בהפחתת הנגעים העוריים.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את תסמיני דיכאון וחרדה בחולים עם פסוריאזיס בהם דווח על תגובה לא-מספקת לטיפול בתרופות ממשפחת מעכבי TNF-Alpha (או Tumor Necrosis Factor), בהם הוחלט על החלפת הטיפול למעכב Interleukin-17, קרי, Brodalumab.

דיווח עצמי להערכת מדד Montgomery-Asberg Depression Rating Scale ומדד Hospital Anxiety and Depression Scale שימשו להערכת תסמיני דיכאון וחרדה בקרב המשתתפים שלקחו חלק במחקר.

מדגם המחקר כלל 20 חולים עם פסוריאזיס, אשר היו במעקב למשך שלושה חודשים לאחר החלפת טיפולי במעכבי TNF-Alpha לטיפול ב- Brodalumab. מהתוצאות עולה שיפור משמעותי הן במדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) וכן בתסמיני דיכאון; עוד דווח על הטבה בתסמיני חרדה עם הטיפול, אם כי זו לא הייתה מובהקת סטטיסטית.

מהממצאים עולה כי ההשפעה החיובית על תסמיני דיכאון וחרדה אינה תלויה בהפחתת נגעים עוריים של פסוריאזיס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם פסוריאזיס, טיפול ב- Brodalumab מוביל לשיפור המחלה העורית כמו גם לשיפור בתסמיני דיכאון וחרדה. ההשפעה החיובית על דיכאון וחרדה אינה תלויה בהפחתת נגעים עוריים של פסוריאזיס. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות של טיפול בתסמיני דיכאון וחרדה, מעבר לחומרת פסוריאזיס ואיכות החיים, בחולים עם אבחנה של פסוריאזיס.

J Dermatol, Aug 31, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה