בריאות הציבור-קידום בריאות

התועלת של אנטרסטו בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומחלת כליות סופנית תחת טיפולי דיאליזה (Clin Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול באנטרסטו (Sacubitril-Valsartan) בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומחלת כליות סופנית תחת דיאליזה מלווה בירידה בשיעור האשפוזים החוזרים עקב אי-ספיקת לב ללא השפעה משמעותית על ריכוז קריאטינין ורמות אשלגן בדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע אודות השפעות הטיפול באנטרסטו בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומחלת כליות סופנית תחת טיפולי דיאליזה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של הטיפול התרופתי באוכלוסיית חולים זו.

השערת המחקר הייתה כי אנטרסטו עשוי להפחית את הסיכון לאשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב, לדחות אשפוז חוזר בשל מחלת הלב ולהאריך את משך ההישרדות של החולים.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים הקליניים אודות חולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומחלת כליות כרונית תחת טיפולי דיאליזה שאושפזו לביית חולים בין אוגוסט 2019 ועד אוקטובר 2021.

מדגם המחקר כלל 65 חולים. שיעור האשפוזים החוזרים בשל אי-ספיקת לב בקבוצת הביקורת היה גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לשיעור האשפוזים החוזרים בקרב מטופלים באנטרסטו (73.47% לעומת 43.28%, p=0.001). לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה בין שתי הקבוצות (8.96% לעומת 10.20%, p=1.00).

החוקרים השלימו ניתוח זמן עד אירוע לאורך שנה אחת ומעקומת קפלן מאייר עלה כי טיפול באנטרסטו הביא להארכה משמעותית של משך הישרדות ללא-אירועים, בהשוואה לקבוצת הביקורת לאורך שנת מעקב אחת (חציון משך הישרדות של 139 ימים לעומת 116 ימים, p=0.037).

ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות אנטרסטו בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית ואי-ספיקת כליות כרונית תחת טיפולי דיאליזה.

Clin Cardiol, June 28, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה