בריאות הציבור-קידום בריאות

בחולים עם Alopecia Areata שכיחות מוגברת של דיכאון וחרדה (JAMA Dermatology)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השכיחות של הפרעות חרדה ודיכאון, כמו גם התסמינים הלווים, גבוהה יותר בחולים עם Alopecia Areata, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היקף הקשר בין Alopecia Areata ובין הפרעות או תסמיני דיכאון או חרדה אינו ידוע. לאור זאת, הם השלימו מטה-אנליזה גדולה יותר ממחקרים קודמים במטרה לקבוע את שיעורי ההימצאות של הפרעות דיכאון וחרדה ותסמיני דיכאון וחרדה בחולים עם Alopecia Areata.

הסקירה השיטתית כללה 37 מאמרים, מהם 29 מחקרים להערכת דיכאון ו-26 מחקרים להערכת חרדה, אשר פורסמו עד 1 באוגוסט, 2020.

מהתוצאות עולה כי בחולים עם Alopecia Areata, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, תועדו שיעורי הימצאות גבוהים יותר של הפרעות דיכאון (9% לעומת 3.8%) וחרדה (13% לעומת 7.3%).

בדומה, בחולים עם Alopecia Areata תועדה שכיחות גבוהה יותר של תסמיני דיכאון (37%, יחס סיכויים של 2.7, רווח בר-סמך 95% של 1.81-4.04) ותסמיני חרדה (34%, יחס סיכויים של 3.07, רווח בר-סמך 95% של 1.96-4.81), בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

החוקרים כותבים כי שיעור ההפרעות בחולים עם Alopecia Areata היה הרבה יותר נמוך בהשוואה לשיעור התסמינים. עם זאת, כאשר למעלה משליש מהחולים מפתחים תסמיני דיכאון או חרדה, הם מודעים לכך שמדובר בסימני אזהרה להפרעות אפשריות.

JAMA Dermatology, Jan 25, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה