בריאות הציבור-קידום בריאות

עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות Guselkumab בחולי פסוריאזיס (Dermatol Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Dermatology and Therapy מדווחים חוקרים על נתוני עולם-אמיתי המאשרים כי Guselkumab (טרמפיה) הינה אפשרות טיפול הולמת לחולי פסוריאזיס, בפרט בחולים עם מחלות רקע או לאחר כישלון טיפול ביולוגי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם מעט מחקרי עולם-אמיתי להערכת היעילות ארוכת הטווח של Guselkumab בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה. הם השלימו מחקר עולם-אמיתי ובחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 27 חולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אשר טופלו ב- Guselkumab בזריקה תת-עורית עם מעקב לאורך לפחות 52 שבועות.

התוצא העיקרי היה יעילות ארוכת-טווח של הטיפול, אשר הוגדרה כירידה בדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index)ף שיפור במדד DLQI (או Dermatology Life Quality Index), בטיחות וסבילות הטיפול ב- Guselkumab.

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב- Guselkumab בפחית את מדד PASI הממוצע מ-12.46 בתחילת הדרך ל-4.03 לאחר 12 שבועות (p<0.001) ו-0.77 לאחר 52 שבועות (p<0.001).

לאחר 12 שבועות, שיעורי התגובה לפי מדד PASI 75 עמדו על 44.4%, שיעורי תגובה לפי מדד PASI 90 עמדו על 18.5% ושיעורי תגובה לפי מדד PASI 100 עמדו על 11.1%. לאחר שנה אחת, שיעורי התגובה לפי מדד PASI 75, PASI 90 ו-PASI 100 עמדו על 88%, 72% ו-48%, בהתאמה.

לאחר 52 שבועות, 96% מהחולים השיגו מדד PASI של עד 3 נקודות ו-80% השיגו מדד DLQI של 0-1.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו מקרים בהם החולים פרשו מהמחקר בשל חוסר יעילות ראשונית או שניונית, או כשלון הקפדה על טיפול תרופתי.

במהלך תקופת המעקב תועדו רק שני אירועים חריגים, כולל פטרת הקרקפת ושלשול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות Guselkumab לטיפול בחולי פסוריאזיס, בפרט אלו עם מחלות רקע או לאחר כישלון טיפול ביולוגי.

 

Dermatol Ther (Heidelb). 2022 Dec 8

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה