בריאות הציבור-קידום בריאות

השוואת תוצאות ניתוח זעיר פולשני לעומת ניתוח פתוח לתיקון קרע רחם לאחר לידה נרתיקית (Int J Gynecol & Obstet)

ניתוח זעיר פולשני מהווה אפשרות ניתוחית טובה לטיפול בנשים עם קרע רחם לאחר לידה נרתיקית ועשוי להביא להתאוששות טובה יותר ושביעות רצון גבוהה יותר של המטופלת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Gynecology & Obstetrics.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את שביעות הרצון וההתאוששות של נשים עם אבחנה של קרע רחם לאחר לידה בעקבות ניתוח פתוח לעומת ניתוח לפרוסקופי לתיקון הקרע. מחקר העוקבה התבסס על שאלונים וכלל את כלל המקרים של קרע רחם לאחר לידה נרתיקית בין 2016 ו-2020 במרכז שלישוני יחיד.

החוקרים סיווגו את הנשים על-פי הגישה הניתוחית לתיקון הקרע ברחם ואספו נתונים דמוגרפיים, קליניים, ניתוחיים ובתר-ניתוחיים. שאלון טלפוני שימש להערכת שביעות הרצון של הנשים והם השוו את שיעורי שביעות הרצון בין שתי הקבוצות.

מהנתונים עולה כי 8 מקרים של קרע רחם לאחר לידה נרתיקית טופלו בגישה לפרוסוקפית ו-8 מקרים טופלו בגישה פתוחה. חציון משך הזמן הניתוח הלפרוסקופי עמד על 103 דקות, לעומת משך זמן ניתוח פתוח של 61 דקות (p=0.04). עירוי דם נדרש ב-25% מהנשים שעברו ניתוח זעיר פולשני, בהשוואה ל-88% מהנשים שעברו ניתוח פתוח.

חציון משך האשפוז בבית החולים עמד על 3 ימים לאחר ניתוח לפרוסקופי ועל 4 ימים לאחר ניתוח פתוח (p=0.02).

שביעות הרצון הכוללת, שביעות הרצון מההתאוששות, שביעות הרצון מהצלקת הניתוחית, שביעות הרצון מהיכולת לטפל ביילוד ומדדי כאב ומצב רוח לאחר הניתוח השתפרו כולם בקבוצת הנשים לאחר ניתוח לפרוסקופי, בהשוואה לנשים בקבוצת ניתוח פתוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתוח זעיר פולשני מהווה גישת טיפול אפשרית בנשים עם קרע רחם לאחר לידה נרתיקית.

 

Int J Gynecol & Obstet, Nov 25, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה