בריאות הציבור-קידום בריאות

החשיבות הפרוגנוסטית של פעימות חדריות מוקדמות בחולים ללא מחלת לב מבנית (Europace)

במאמר שפורסם בכתב העת Europace מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לפעימות חדרית מוקדמות בחולים ללא מחלת לב מבנית אין השפעה שלילית על הפרוגנוזה של החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פעימות חדריות מוקדמות הן הפרעת קצב נפוצה המלווה בפרוגנוזה שלילית בחולים עם מחלת לב מבנית. עם זאת, החשיבות הפרוגנוסטית בהעדר מחלת לב מבנית שנויה במחלוקת. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה הפרוגנוסטית של פעימות חדריות מוקדמות בחולים ללא מחלת לב מבנית.

החוקרים השלימו הערכה לזיהוי חולים עם פעימות חדרית מוקדמות במרכז רפואי במחוז שטוקהולם בין ינואר 2010 ועד דצמבר 2016. הם כללו במחקר חולים ללא היסטוריה של מחלת לב קודמת, אשר השלימו בדיקת אקו-לב ומבחן מאמץ שהיו תקינים.

במסגרת המחקר התאימו החוקרים בין חולים עם פעימות חדריות מוקדמות ובין ארבע ביקורות תואמות בגיל ומין מהאוכלוסייה הכללית והשוו את שיעורי התמותה ותחלואה קרדיווסקואלרית לאורך חציון מעקב של כחמש שנים.

מדגם המחקר כלל 820 חולים ו-3,264 ביקורות.

מניתוח הנתונים עלה כי בקרב חולים עם פעימות חדריות מוקדמות, בהם לא הייתה עדות למחלת לב מבנית, שיעורי התמותה לא היו גבוהים יותר בהשוואה לביקורות ללא הפרעות הקצב (יחס סיכויים של 0.44, רווח בר-סמך 95% של 0.27-0.72).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם פעימות חדריות מוקדמות, בהם לאחר הערכה מקיפה לא זוהתה עדות למחלת לב מבנית, לא תועדה פרוגנוזה גרועה יותר, בהשוואה לביקורות תואמות בגיל ומין מהאוכלוסייה הכללית.

 

Europace, Oct 20, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה