בריאות הציבור-קידום בריאות

עדיפות לניתוח מוקדם על-פני טיפול שמרני בחולים עם היצרות אסימפטומטית של מסתם הוותין (Int J Cardiol Heart Vasc)

בקרב חולים אסימפטומטיים עם היצרות מסתם וותין, ניתוח מוקדם הדגים תוצאות טובות יותר מבחינת הפחתת שיעורי תמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית, בהשוואה לגישות טיפול שמרני, כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology: Heart & Vasculature.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שההתוויה להחלפת מסתם וותין במקרים של היצרות מסתם וותין חמורה ותסמיני היא ברורה, החשיבות של התערבות ניתוחית במקרים של היצרות חמורה ואסימפטומטית אינה ברורה. מטרת מטה האנליזה הנוכחית הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של תיקון ניתוחי מוקדם של מסתם וותין, בהשוואה לטיפול שמרני.

החוקרים השלימו סקירת ספרות במאגרי PubMed, Scopus, Embase ו-Cochrane Databases לזיהוי מחקרים להשוואת ניתוח מוקדם לעומת טיפול שמרני בחולים עם היצרות מסתם וותין אסימפטומטית.

החיפוש בספרות הרפואית הוביל לזיהוי 5 מחקרים, מהם 3 מחקרים תצפיתיים ו-2 מחקרים אקראיים ומבוקרים.

לאחר חציון מעקב של 4.1 שנים, בקרב חולים שהופנו לניתוח מוקדם לעומת אלו שטופלו שמרנית תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכויים של 0.30, p<0.0001), תמותה קרדיווסקולארית (יחס סיכויים של 0.35, p=0.005) ומוות לבבי פתאומי (יחס סיכויים של 0.36, p=0.03).

החוקרים מציינים כי לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי היארעות דימום מג’ורי, אירוע תרומבואמבולי קליני, אשפוז עקב אי-ספיקת לב, אירוע מוחי ואוטם לבבי בין זרוע טיפול שמרני ובין התערבות ניתוחית מוקדמת.

ממצאי המחקר תומכים בהתערבות ניתוחית מוקדמת על-פני טיפול שמרני בחולים אסימפטומטיים עם היצרות מסתם וותין.

 

Int J Cardiol Heart Vasc, Sep 22, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה