בריאות הציבור-קידום בריאות

אני האחות שלך – לכבוד פתיחת שנת האחות: אחיות רמב”ם באתגר טטריס מרהיב

עשרות אחים ואחיות בקריה הרפואית רמב”ם לקחו חלק באתגר טטריס ייחודי המדגים את רצף הטיפול הסיעודי בביה”ח. הטרנד, שכבש בחודשים האחרונים את הרשתות החברתיות והפך לתופעה וויראלית, הגיע לרמב”ם לכבוד שנת האחות אשר החלה לפני כמה ימים עם כניסתה של השנה האזרחית הנוכחית.

שנת 2020 הוכרזה על ידי ה-who וארגון האחיות הבינלאומי כשנת האחות, זאת עם ציון  200 שנה להולדת פלורנס ניינטינגל, האחות הידועה אשר נחשבת למייסדת של תחום הסיעוד המודרני.

הקריה הרפואית רמב”ם, אשר מתגאה בקידום תחום הסיעוד באקדמיה, במחקר ובטיפול והקדשת משאבים רבים בהתפתחותם המקצועית של האחים והאחיות, לקחה על עצמה להציג את פניה הרבות של עבודת הסיעוד באתגר מורכב במיוחד.

במשך ימים רבים ובהשקעה של עשרות חברי צוות בית החולים מאגף הסיעוד ומחלקת השיווק, הצטלם אתגר הטטריס של מערך הסיעוד ברמב”ם, כשהוא מראה את שרשרת הטיפול באדם ממערך הלידה, דרך בית החולים לילדים, הדרכה בסיעוד, הטיפול בחולה המבוגר, רפואה דחופה וטראומה, החייאה, חדר הניתוח ואירוע רב נפגעים. התוצאה היא מיצג מרתק בהשראת המשחק המפורסם משנות ה-90 שמראה בצורה מפורטת את התהליכים שנוגעים לכל אחד ואחת.

“הסיעוד בישראל וברמב”ם מהווה ליבה משמעותית ובלעדיו מערכת הבריאות לא יכולה להתקיים”, אומרת גילה היימס, מנהלת הסיעוד ברמב”ם, “בשנים האחרונות האחים והאחיות עלו לכותרות סביב מצוקות האשפוז וכח האדם, תופעות של אלימות וצדדים שלילים נוספים וחבל שכך. הצוות הסיעודי הוא חלק ארי ונדבך מרכזי בטיפול שאנו מעניקים למטופלים. ברמב”ם, נושא הסיעוד משולב בתהליכי עבודה מרכזיים, כאשר למעלה מ-90% מהאחים והאחיות הם אקדמיים ועוסקים במחקר לצד טיפול, בפיתוח פרוטוקולים ובקידום רווחת המטופל ומשפחתו בזמן שהותו בבית החולים. השימוש באתגר הטטריס היה במטרה להראות את התמונה הרחבה של הסיעוד בארץ בכלל וברמב”ם בפרט, תמונה שאנחנו  – האחים והאחיות חיים אותה מידי יום”.

צפו: אתגר הטטריס של רמב”ם https://youtu.be/J9GqsOowtzs
צילום: הקריה הרפואית רמב”ם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה