בריאות הציבור-קידום בריאות

דפוסי התנהגות של ההורים עשויים להשפיע על תגובת תינוקות לטון כועס (PLoS ONE)

התגובה של מוחות תינוקות בגילאי שישה חודשים לקולות כועסים עשויה להיות מושפעת מדפוסי ההתנהגות של ההורים, אליהם נחשפו התינוקות בשלב מוקדם, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת PLoS ONE.

החוקרים בחנו את ההשפעה של דפוס ההורות ב-29 זוגות אם-ילד. האימהות והתינוקות בגילאי 6 חודשים היו במעקב במהלך מפגש משחק והאימהות דורגו על-פי תדירות הדרישות, הפרעות ו/או הערות קריטיות שהציגו במהלך המפגש. תינוקות החווים מה שקרוי סוג הורות המבוסס על פקודות וציווי, נוטים לחוש יותר מוגבלים במעשים, הבעות ו/או תרומה למשחק.

לאחר מכן, החוקרים ביקשו מהאימהות להחזיק את התינוקות על הידיים, בזמן שהופעלה הקלטה של קולות כועסים, שמחים או ניטראליים. הם התבסס על NRS (Near Infrared Spectroscopy), המודד זרימת דם לאזורים קורטיקאליים במוח ומצאו כי מוחות התינוקות הגיבו באופן בולט יותר לקולות כועסים, כאשר ההורים שלהם נקטו בקו מצווה ופוקד.

החוקרים כותבים כי ההורים לא צריכים לראות בממצאים אלו כהוכחה לכך שהורות המבוססות על פקודות וצווים היא בהכרח רעה. בדומה לדברים רבים אחרים, סוג ההורות מצוי על רצף ויש מקרים בהם חשוב לנקוט בגישה פוקדת.

PLoS ONE 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה