בריאות הציבור-קידום בריאות

מחקר ישראלי: אימון חזותי יכול לגרום לאנשים עם מוגבלות שכלית להשיג שיפור משמעותי בשפה ולימודים (הארץ)

ע”פ מחקר ישראלי חדש, תשתיות המוח בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית ותסמונת דאון הן תקינות ואינן שונות משמעותית מאלה של אנשים נורמליים. זאת בניגוד להערכה המקובלת, לפיה יכולות הלמידה ועיבוד השפה בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית ותסמונת דאון הן מוגבלות,  ובאות לידי ביטוי בעיקר רק בצד הימני של המוח (המיספרה ימין). החוקרות,  מאוניברסיטת בר-אילן , מצאו כי גם בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית ותסמונת דאון, בדומה לאנשים נורמלים, הצד השמאלי של המוח (המיספרה שמאל) הוא הדומיננטי בתהליכי עיבוד השפה. מהמחקר נמצא גם כי אימון אנשים עם מוגבליות אלה באמצעות שימשו במידע חזותי עשוי לאפשר לבעלי מוגבלויות אלו להרחיב ולהעמיק את יכולות השפה שלהם.

פרופ’ ליפשיץ, ממובילות המחקר מסבירה: “אחד ההסברים לממצאים שעלו במחקר הוא השימוש שנעשה בערוץ החזותי, כלומר באמצעות קריאה ממסך מחשב, להבדיל מערוץ  השמע. הקלט והעיבוד של מידע חזותי נשמר טוב יותר אצל האוכלוסיות הללו. המחקר הוא בעל משמעות חשובה לאנשי השדה, שכן על ידי שימוש בערוץ החזותי ועל ידי אימון – אנשים עם מוגבלות שכלית מסוגלים להגיע לרמה מופשטת של שפה, ללימודים אקדמיים ולפי דעתי גם לביצוע בחינות בגרות מסוימות“.

לכתבה ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה