בריאות הציבור-קידום בריאות

”הבירוקרטיה במערכת הבריאות היא על גבול הדת – אנחנו מודעים לגודל האתגר אבל נכונים לו”

כך אמר היום מנכ”ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב,  במהלך יום זכויות החולה בכנסת

היום (ג’) ציינה האגודה לזכויות החולה את יום זכויות החולה בכנסת, במהלך דיון מיוחד של השדולה לשוויון הבריאות בנושא “הטכנולוגיה ככלי למיצוי זכויות חולים”. הדיון נערך במעמד מנכ”ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, בהובלת יושבי ראש השדולה, חה”כ חיליק בר וחה”כ שולי מועלם-רפאלי, ובהשתתפות חברי כנסת רבים, בכירים במערכת הבריאות וארגוני חולים.

את הדיון פתח מנכ”ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב  בדבריו, “הבירוקרטיה במערכת הבריאות היא על גבול הדת. אך יש דברים שביכולתנו לעשות על מנת להקל על המטופל בעולם הדיגיטלי: אנחנו מתכננים להכניס טכנולוגיות שונות ושינויים כגון טופס 17 ממוחשב על מנת שהחולה יוכל לנהל את עצמו ולא שבית החולים ינהל אותו; אנחנו בונים מערכת זימון תורים לאומית; אנחנו מקדמים כל העת את הרצף הטיפולי. אנחנו פועלים על מנת להפוך את מערכת הבריאות הישראלית למערכת שיהיה בה חיבור אמיתי בין כל הגורמים המטפלים. אנחנו מודעים לגודל האתגר אבל נכונים לו.”

לאחר מכן דיבר חה”כ חיליק בר: “זכויות החולים והמטופלים הן נושא חשוב מאין כמותו, חוק זכויות החולה חוקק בזמנו, בצדק, כצורך בהסדרת זכויותיהם של חולים ומטופלים ולעגנם בחוק מיוחד. כיום, עם ההתקדמות הטכנולוגית ברפואה ובכלל והצורך בשיפור בשירות לחולים ולמטופלים, נעשה רבות אך ניתן לעשות עוד יותר, בעיקר בכל הקשור בשימוש בטכנולוגיה ובהקלה בביורוקרטיה. זאת על מנת לאפשר לחולים והמטופלים גישה מהירה וקלה למידע על זכויותיהם ולטיפול בבעיותיהם. על מערכת הבריאות להסיר חסמים, להגביר השימוש בעזרים טכנולוגיים אל מול החולה ולוודא כי זכויות אלה אכן ימומשו.”

אחריו דיברה חה”כ שולי מועלם-רפאלי, ואמרה כי, “לצד מיליארדים בקופת המדינה שנוצרו מעודפי מיסוי והכנסות נוספות מעסקת מובילאיי, יש אפשרות לבצע מספר השקעות לחיזוק הרפואה הציבורית. בטווח הקצר יש להשקיע בהכנסת מכשור רפואי מתקדם לבתי החולים, מהלך שיחזק את הרפואה הציבורית ויציל את חייהם של רבים. בנוסף, ישראל נמצאת במצב בו היא יכולה לבצע גם השקעות לטווח הרחוק דוגמת הקמת בית חולים נוסף וחיזוק המחקר הרפואי.”

יו”ר האגודה לזכויות החולה, מר שמוליק בן יעקב, התייחס לצורך בשוויון בבריאות בעולם דיגיטלי: “מערכת הבריאות צפויה לעבור שינוי מהפכני בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית, ופיתוח של תרופות חדשות, אמצעי אבחון מתקדמים, רובוטים שיחליפו את הרופאים באבחון ובטיפול, מערכות טלמדיסין ועוד. זה מעניין, ואף מאתגר אבל ודאי כאן, בשדולה לשוויון בבריאות, לא נסתפק ברפואה מתקדמת אם אינה נחלת הכלל.  על מנת שהציבור כולו יזכה ברפואה שוויונית, צריכים לקרות שינויים מהותיים במערכת הבריאות. אחד הגורמים שבכוחו לקדם שוויון בבריאות הוא האפשרות לממש את הזכויות במידה שווה, ללא קשר לפערי שפה, מוצא, מגדר הכנסה וכדומה.” בן יעקב התייחס גם לאפשרות של מימוש זכויות אוטומטי: “כשם שמערכת הבריאות יודעת לאמץ ולפתח מערכות מחשוב משוכללות להתחשבנות שלהן עם בתי החולים, וספקים אחרים עליהן להשקיע ולפתח מערכות שיאפשרו מימוש אוטומטי של זכויות. אנו ערים לכך שמימוש זכויות כזה, עולה כסף למערכת הבריאות, אבל יש למערכת  אחריות לתת לנו את השירות המגיע לנו ותפקידם גם לסייע לנו לקבל את מלוא הזכויות העומדות לרשותנו.”

נמסר על ידי גולדפינגר תקשורת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה