בריאות הציבור-קידום בריאות

תסמיני דיכאון נותרים גם עם טיפול אופטימאלי (מתוך Living With Major Depressive Disorder)

חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורית ממשיכים לסבול מתסמיני ההפרעה על-בסיס קבוע, גם אם נוטלים את הטיפול התרופתי בהתאם להמלצות, כך עולה מתוצאות סקר חדש בארצות הברית.

החוקרים בחרו 300 מבוגרים מעל גיל 18 שנים, עם אבחנה של הפרעת דיכאון מג’ורית, כמו גם 150 פסיכיאטרים ו-152 רופאים ראשוניים שטיפלו במבוגרים עם הפרעת דיכאון מג’ורית. המשתתפים השלימו את הסקר בין אפריל ועד מאי 2015. הסקר כלל שאלות להערכת ההשפעה של הפרעת הדיכאון עליהם או על חיי המטופלים שלהם והניסיון שלהם עם טיפול בנוגדי-דיכאון, כמו גם נתונים דמוגרפיים. 10% מהמשתתפים לא נטלו טיפול תרופתי בעת השלמת הסקר.

מהתוצאות עלה כי 89% מהחולים שנטלו בהווה טיפול תרופתי, נטלו את הטיפול בהתאם להוראות; 56% דיווחו כי הפרעת הדיכאון הייתה ההפרעה הרפואית החמורה ביותר ממנה סבלו. יתרה מזאת, 61% מהחולים דיווחו כי נאלצו להתמודד עם תסמיני הפרעת הדיכאון לפחות על-בסיס שבועי. החולים דיווחו גם כי בעקבות המחלה איבדו 1.8 ימים מהעבודה או הלימודים במהלך החודש האחרון. הם דיווחו כי לא הצליחו להשלים משימות חיי יומיום, דוגמת בישול, ניקיון או תשלום חשבונות, בממוצע של 6.3 ימים במהלך החודש האחרון, ופספסו אירוע חברתי בממוצע 2.4 ימים במהלך החודש האחרון.

מבין 52% מהמשתתפים שנטלו תרופות ודיווחו כי היו שבעי רצון או מאוד שבעי רצון מהטיפול, חלק גדול דיווחו על המשך תסמיני דיכאון; 42% דיווחו כי חוו תסמינים לפחות פעם בשבוע ו-26% דיווחו כי סבלו מתסמינים מספר פעמים בשבוע.

מהסקר עלה כי רופאים שינו את הטיפול התרופתי במטופלים שלהם על-בסיס קבוע, בניסיון למצוא את אפשרות הטיפול הטובה ביותר. 70% מהפסיכיאטרים ו-54% מהרופאים הראשוניים שינו את הטיפול התרופתי של המטופלים שלהם לפחות פעם בשנה.

מהנתונים עולה כי על החולים לדון עם הרופאים המטפלים בהם בנוגע לתכנית הטיפול ובאיזו תדירות הם סובלים מתסמיני הפרעת הדיכאון. ייתכן וידרשו טיפולים חדשים בכדי להביא לאיזון טוב יותר של תסמיני החולים.

מתוך Living With Major Depressive Disorder

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה