בריאות הציבור-קידום בריאות

הדסה עין כרם: ד”ר דבורה באומן מונתה למנהלת מרכז ”בת עמי” לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

ד”ר דבורה באומן, גניקולוגית בכירה מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם, מונתה לתפקיד מנהלת מרכז “בת עמי” לטיפול בנפגעי ונפגעות תקיפה מינית הפועל בהדסה החל משנת 2009.

המרכז הוקם בהדסה מתוך הכרה בחשיבות הנושא והצורך במתן טיפול כולל לנפגעי תקיפה מינית באופן ממוקד, והינו המרכז הראשון באזור ירושלים המעניק מענה רב מקצועי לגבי הטיפול הפיזי והנפשי בנפגעים ונפגעות בשילוב משטרתי ומשפטי נפגעים אשר מגיעים למרכז בהדסה פוגשים בצוות רב-תחומי המורכב מרופא/ת נשים או ילדים, אחות ועובדת סוציאלית, הנותנות מענה בכל שלבי הטיפול, החל מההיבט הרפואי, מניעת הריון ומחלות מין, תיעוד הבדיקות לצורך משפטי, ההתמודדות החברתית והמעבר לקהילה

ד”ר דבורה באומן, המשרתת את הקהילה כרופאת נשים משנת 1989 היא מבעלות הניסיון העשיר ביותר בתחום באזור ירושלים.

בעברה הייתה ראש המדור של כירורגיה גניקולוגית בביה”ח ביקור חולים, וכיום רופאה בכירה במחלקה הגינקולוגית ומומחית לגניקולוגיה של ילדות ומתבגרות במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

בין השנים 2007 ועד 2013 הייתה ד”ר באומן יו”ר החברה הישראלית לגניקולוגיה של  ילדות ומתבגרות, מאז 2007 חברה בפאנל המרצים בנושא התעללות מינית בילדים במסגרת מכון “חרוב”, חברה בוועד העולמי לגניקולוגיה של ילדות ומתבגרות ומרצה בכנסים בינלאומיים בנושא. 

עם מינויה, מחליפה ד”ר באומן את ד”ר שגית ארבל אלון, אשר יזמה, הקימה וניהלה את המרכז החל משנת 2009.

עם כניסתה לתפקיד אומרת ד”ר באומן, “אני מאמינה שאדם נברא בצלם אלוקים ועל כן הוא בעל ערך עליון. במרכז בת עמי אנו דבקים באמונה זו ומגישים סיוע מקיף וייחודי לקורבנות תקיפה מינית, ללא שיפוטיות באופן שמחזיר להם  את תחושת הערך העצמי  והבנה עמוקה כי האשם היחיד הינו התוקף.

המרכז גם שותף בהטמעת המסר כי תופעת הפגיעה והתקיפה של ילדים חסרי ישע, נשים וגברים, מעידה על בעיה יסודית בתפישה החברתית שיש לשנות אותה . אנשי הצוות של המרכז , מעבר לעבודה המסורה ביום ובלילה בשבתות ובחגים , מרצים בכנסים ובימי עיון . בהזדמנויות אלו הם מנסים להעביר מסר חינוכי המדגיש  את ערך הכבוד אחד כלפי השני והזכות של האדם לאוטונומיה “כשאת אומרת לא את מתכוונת שזה לא !”. הופעות  אלו נותנות במה ציבורית לדיון בתופעה ועל ידי כך עידוד אלו הנמצאים תחת איום, לדבר ולהתלונן .

לכבוד הוא לי לנהל את מרכז בת עמי, המוביל בעשייתו לשינוי חברתי בגישה לנושא תקיפה מינית, ראשית על ידי טיפול מקצועי ומסור בקורבנות התקיפה וכן בהטמעת ערכים אשר יצמצמו את שיעור התופעה”.

נמסר על ידי הדר אלבוים, דוברת המרכז הרפואי הדסה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה