מה בין דיכאון והתפתחות מחלת פרקינסון? (Neurology)

מנתונים חדשים ממחקר גדול בשבדיה, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Neurology, עולה כי דיכאון עשוי להופיע בשלב מוקדם מאוד בהתפתחות מחלת פרקינסון. הקשר בין דיכאון ובין התפתחות מחלת פרקינסון היה בולט במיוחד בשנים הראשונות לפני הופעת תסמינים מוטוריים, אך הדיכאון עשוי להופיע מוקדם יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסיכון ארוך הטווח למחלת פרקינסון לאחר דיכאון ולבחון גורמים אפשריים המשפיעים על הנטיה המשותפת לשתי האבחנות.

מדוגם במחקר ארצי שכלל כ-140,000 מקרים של דיכאון, להם התאימו פי שלוש ביקורות (כ-562,000 משתתפים). החוקרים בחנו הופעה משפחתית אפשרית של שתי האבחנות בתת-קבוצה שכללה 540,811 זוגות אחאים.

במהלך חציון מעקב של 6.8 שנים, 3,260 משתתפים במדגם אובחנו עם מחלת פרקינסון. יחס הסיכויים המתוקן עמד על 3.2 במהלך השנה הראשונה לדיכאון, עם ירידה ל-1.5 לאחר 15-25 שנים. בקרב משתתפים עם דיכאון, אשפוז חוזר זוהה כגורם סיכון בלתי-תלוי למחלת פרקינסון (יחס סיכויים של 1.4, 1.1-1.9 בהשוואת חמש אשפוזים ומעלה לעומת אשפוז אחד). מניתוח הנתונים בקרב בני המשפחה עלה כי דיכאון בקרב האחאים לא זוהה כגורם משמעותי הקשור עם הסיכון למחלת פרקינסון (יחס סיכויים של 1.1).

החוקרים מסכמים וכותבים כי דיכאון עשוי להופיע כתסמין בשלב מוקדם מאוד לפני הופעת תסמיני מחלת פרקינסון.

Neurology. Published online May 20, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה