סיכון מוגבר ללידה מוקדמת בנשים שנולדו מוקדם (Obstet Gynecol)

במאמר שפורסם במהלך חודש אפריל בכתב העת Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בקרב נשים שנולדו מוקדם קיים סיכון מוגבר ללידה מוקדמת של ילדיהם, בהשוואה לנשים שנולדו במועד.

מהנתונים עולה כי הסיכון ללידה מוקדמת גבוה יותר משמעותית בקרב נשים שבעצמן נולדו בשלב מוקדם של ההיריון. יתרה מזאת, נראה כי מדובר בסיכון תלוי-מינון, כאשר ככל שהאם נולדה מוקדם יותר במהלך ההיריון, כך הסיכון שלה ללדת בשלב מוקדם היה גבוה יותר.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה של משך ההיריון בין אימהות שנולדו לפני 36 שבועות היריון ובין משך ההיריון של אימהות שנולדו במועד. הם אספו נתונים אודות 7,405 נשים שנולדו בשלב מוקדם במהלך ההיריון, כולל 554 נשים שנולדו לפני שבוע 32, ו-16,714 נשים שנולדו במועד. כל הנשים נולדו בקוויבק, קנדה, בין השנים 1976-1996, וילדו לפחות פעם אחת בין 1987-2008.

בקרב נשים שנולדו לפני 32 שבועות היריון, 14.2% ילדו מוקדם לפחות פעם אחת ו-13% מהאימהות שנולדו לאחר 32-36 שבועות היריון ילדו מוקדם לפחות פעם אחת. מנגד, רק 9.8% מהנשים שנולדו במועד ילדו מוקדם.

שיעור המקרים של פגות מוקדמת מאוד (לפני 32 שבועות היריון) היה גבוה יותר בקרב אימהות שנולדו בעצמן בשלב מוקדם מאוד של ההיריון. מבין הנשים שנולדו לפני 32 שבועות היריון, 2.4% ילדו לפני 32 שבועות הירון, 1.8% מאלו שנולדו בין 32-36 שבועות היריון ילדו לפני השלמת 32 שבועות היריון ו-1.2% מאלו שנולדו במועד ילדו לפני השלמת 32 שבועות היריון.

לאחר תקנון לגורמים שונים, כולל משקל הלידה של האם וסיבוכים מיילדותיים, הסיכוי ללידה מוקדמת בנשים שנולדו לפני 32 שבועות היריון עלה פי 1.66, בהשוואה לאימהות שנולדו במועד. בקרב נשים שנולדו לפני 37 שבועות היריון, הסיכון ללידה מוקדמת עלה פי 1.41 בהשוואה לאימהות שנולדו במועד. לאורך כל מדגם המחקר תוארה קורלציה קלה אך משמעותית בין גיל ההיריון של האם וגיל ההריון של הילד הבכו.

הסיכון המוגבר ללידה מוקדמת בנשים אלו לא היה תלוי בסיכונים לפגות עקב יתר לחץ דם וסוכרת.

Obstet Gynecol. Published online April 3, 2015

לידיעה במדסקייפ

           

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה