בריאות הציבור-קידום בריאות

רק 6% שורדים באיזור ירושליים מדום לב מחוץ לבית החולים (resuscitation journal)

דפיברילטור

מחקר ישראלי שבחן עלות/תועלת של החייאה מחוץ לבית החולים,  בירושלים , במקרים של מוות לבבי פתאומי, אשר פורסם ב-resuscitation journal בחודש שעבר מציג נתונים עגומים על שיעורי ההישרדות : 6% בלבד, וזאת לעומת שיעורים גבוהים יותר של פי 2-3 הידועים ממקומות אחרים בעולם.

באופן פרדוקסלי משהו, לאור התוצאות העגומות הללו, מחברי המאמר מגיעים למסקנה המוזרה למדי שהתוצאות מעידות על יחס עלות/תועלת טוב מאוד : כ- 28,000 $ לכל מניעה של שנה שבה המטופל מוגבל (DALY) , שכן עלות זו נמוכה יותר מהתוצר לנפש בישראל ,העומד על כ-33,000 $ .

.resuscitation.2014.10.024

בכתבה ב-YNET מסבירה אחת מעורכי המחקר פרופ’ שרון עינב, מומחית להרדמה ולטיפול נמרץ ויו”ר האיגוד הישראלי להחייאה כי פוטנציאל ההישרדות הוא גדול בהרבה, ותלוי בעיקר בהתערבות של עוברי אורח/בני משפחה העדים למקרה המוות הפתאומי. היא מציינת כי : “צוותי הרפואה אצלנו מיומנים, אך הדקות עד להגעת האמבולנס הן קריטיות. כל אדם צריך לדעת לבצע עיסוי לב למישהו שקורס, ולא לעמוד בצד. אני מקווה שהמסר מהממצאים הקשים הללו יעבור לציבור בישראל, וממליצה לכל אחד לעבור סדנת החייאה קצרה שבה ילמד לבצע עיסויי לב. מדובר בפעולה פשוטה שמצילה חיים”. 

לכתבה

הערת המערכת: הנה סרטון שעשוי לסייע בהדרכת הקהל הרחב לביצוע החייאה אפקטיבית. גם מצחיק, גם סקסי, והעיקר שיזכיר מה צריך לעשות ברגע האמת….

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה