בריאות הציבור-קידום בריאות

השוואה בין פרדקסה וקומדין למניעה שניונית של אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים (Am J Med.)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים המטופלים באנטגוניסטים לוויטמין K, עם היסטוריה של אירוע מוחי או אירוע איסכמי חולף, שהחליפו לטיפול ב-Dabigatran (פרדקסה), תועד שיעור גבוה יותר של אירועים מוחיים, בהשוואה לחולים שהמשיכו בטיפול ב-Warfarin (קומדין).

מדובר במחקר תצפיתי להשוואת פרדקסה מול קומדין במניעה שניונית של אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים, הן בקרב חולים שהחלו לראשונה טיפול תרופתי בפרדקסה והן בקרב חולים שהחליפו מטיפול בקומדין לטיפול בפרדקסה.

החוקרים זיהו 2,398 חולים ממאגר דני, כולם עם פרפור פרוזדורים והיסטוריה של אירוע מוחי/אירוע איסכמי חולף, שרכשו לראשונה פרדקסה במינון 110 מ”ג, פעמיים ביום, או במינון 150 מ”ג, פעמיים ביום. החולים סווגו ככאלו שלא טופלו מעולם באנטגוניסטים לוויטמין K או אלו שקיבלו בעבר את הטיפול התרופתי. המשתתפים היו במעקב במשך 12.6 חודשים אחר הופעת אירועים מוחיים או אירוע איסכמי חולף.

בקרב חולים עם היסטוריה של אירוע מוחי או התקף איסכמי חולף, שטופלו קודם לכן באנטגוניסטים לוויטמין K, החלפה לטיפול בפרדקסה לוותה בעליה בשיעור האירועים המוחיים או אירועים איסכמיים חולפים עם שני מינוני פרדקסה, בהשוואה להמשך טיפול בקומדין (יחס סיכון של 1.99 עם פרדקסה במינון 110 מ”ג, פעמיים ביום, יחס סיכון של 2.34 עם פרדקסה במינון 2.34). בקרב חולים עם אירוע מוחי או אירוע איסכמי חולף שהחלו לראשונ בטיפול בפרדקסה או קומדין, שיעור האירועים המוחיים או אירועים איסכמיים חולפים עם שני מינוני פרדקסה היה דומה או נמוך יותר, בהשוואה לקומדין (יחס סיכון של 0.64 עם פרדקסה במינון 0.64, יחס סיכון של 0.92 עם פרדקסה במינון 150 מ”ג).

Am J Med. 2014 Sep 1

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה