בריאות הציבור-קידום בריאות

השוואה בין עלות האישפוז במטופלים עם פירפור פרוזדורים המטופלים ב-rivaroxaban ( קסרלטו) בהשוואה למטופלי וורפרין (קומדין)

ע”פ מחקר חדש המתפרסם ב-Curr Med Res Opin עלויות האישפוז בבית החולים היו נמוכות יותר באופן מובהק במטופלים ב-rivaroxaban (קסרלטו, באייר) בהשוואה למטופלי וורפרין (קומדין, תרו) שסבלו מפירפור פרוזדורים  (AF) שלא על רקע מסתמי  (NVAF).

ברקע מציינים החוקרים כי ווורפרין היה הטיפול הראשי במטופלים עם NVAF בסיכון בינוני – גבוה לשבץ. בניגוד לריברוקסבן, בוורפרין כידוע נדרש ניטור שיוודא כי המטופל נמצא בטווח התראופוטי של ה-INR , דבר שעשוי להגדיל את עלויות האישפוז.

מטרת החוקרים הייתה להשוות עלויות אישפוז בין מטופלי NVAF הנמצאים באישפוז ומטופלים בריברוקסבן לבין אלה המטופלים בוורפרין, בתנאי עולם אמיתי.

המחקר היה רטרוספקטיבי והסתמך על ניתוח תביעות וחיובי עלויות טיפול תוך שימוש במאגר המידע של בתי חולים, לאחר נובמבר 2011.  מטופלים שהשתמשו בריברוקסבן במהלך האישפוז הושוו למטופלים בוורפרין (ביחס של 1:4) תוך שימוש בגורמי התאמה.

עלויות האישפוז הושוו בין שתי קבוצות המעקב, תוך שימוש במשוואות הערכה כלליות. בוצעה גם אנליזה עבור תת קבוצה של מטופלים שקיבלו את הטיפול הראשון בתרופה ביום השלישי לאישפוזם.  כמו כן, ניתוחי רגישות בוצעו על הקבוצות המותאמות עם אבחנה ראשונית של פירפור פרוזדורים.

החוקרים מדווחים כי ב-2,809 המטופלים בקבוצת הריברוקסבן וב-11,085 המטופלים בקבוצת הווורפרין, המאפיינים השונים היו דומים וכי שתי הקבוצות היו מאוזנות מבחינת גורמי סיכון ומאפיינים אחרים.

הגיל הממוצע של משתתפי המחקר היה 71, ו-49% היו נשים. עלות האישפוז הממוצעת של מטופלי הריברוקסבן הייתה 11,993 $ לעומת 13,255 $ במטופלי הוורפרין. ההבדל בעלויות בסך 1,284 $ היה מובהק  (P < 0.001).

עלות האישפוז של מטופלים שהחלו טיפול בריברוקסבן ביום השלישי לאישפוזם הייתה נמוכה עוד יותר באופן ניכר ומובהק (הפרש בעלות של 4,350 $ ,  P < 0.001 ) בהשוואה לוורפרין.

גם עלות האישפוז של משתמשי ריברוקסבן עם אבחנה ראשונית של AF הייתה נמוכה באופן מובהק בהשוואה למשתמשי ריברוקסבן.

החוקרים מציינים את מגבלות המחקר: אפשרות לאי דיוקים או השמטה של אבחנות, למידע לא מלא של המאפיינים של המשתתפים בתחילת המחקר, והכללת משתתפים שהיו גם לאחר אבחנה חדשה ראשונית של AF וגם כאלה שהיו כבר תחת טיפול נוגד קרישה לפני התחלת המחקר.

מסקנת החוקרים היא שעלות האישפוז עבור מטופלי ריברוקסבן (הסובלים מ-NVAF ) הייתה נמוכה יותר באופן מובהק בהשוואה למטופלי וורפרין.  

Curr Med Res Opin.2014 May 2

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה