מאת מערכת אי-מד
מחקר ישראלי שנערך ע”י ד”ר שלומי ענתבי אשר מוצג כעת במאמר ב”הארץ” מצביע על מס’ מגמות מעניינות באפידמיולוגיה של ADHD בישראל:
- תלמידים רבים עם ליקויי למידה מולדים ודיסלקציה אינם מאובחנים ככאלה ומקבלים טיפול שגוי או לא מקבלים טיפול כלל
- לעומת זאת יש גם איבחון יתר של ADHD
- לילדים רבים עם הפרעות קשב קלות ניתן טיפול תרופתי שהם אינם זקוקים לו
- מבחינת מוצא עולה שמתוך הילדים שאובחנו עם הפרעת קשב קלה, מרבית הילדים היו אשכנזיים.
- לעומת זאת, מבין הילדים שאובחנו עם הפרעת קשב חמורה, מרבית הלדים היו מזרחיים. (ושכבה סוציו-אקונומית נמוכה)
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!