בריאות הציבור-קידום בריאות

פרוצדורות TAVI מביאות גם לעליה בשיעורי ניתוחי מסתמים (מתוך כנס STS)

למרות חששות מפני המגמה ההפוכה, הכנסת השימוש בפרוצדורות TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation) לא הביאה לירידה במספר החולים העוברים ניתוחים להחלפת מסתמי לב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש ולמעשה אף חלה עליה בשיעור הניתוחים.

לדברי החוקרים, נפח החולים שעברו ניתוח עלה מאז מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מסתם Edward Sapien בנובמבר 2011, עם השינוי הגדול ביותר במרכזים בהם פרוצדורות TAVI היו זמינות. יתרה מזאת, חל שיפור בתוצאות וירידה בשיעורי התמותה באשפוז בכל החולים לאחר פרוצדורות להחלפת מסתם הוותין.

עם זאת, יש גם בשורות רעות. לאחר הכנסת השימוש בפרוצדורות TAVI, שיעורי התמותה עלו בחולים העוברים את הפרוצדורה, גם לאחר תקנון להבדלים בין חולים שטופלו בתקופות זמן שונות. ממצאים אלו הוגדרו כמטרידים מעט ע”י החוקרים. אעפ”י שיש להמשיך ולבחון את נושא העליה בשיעורי התמותה, החוקרים כותבים כי ייתכן כי מדובר בעקומת למידה במרכזים חדשים, שלא לקחו חלק במחקרים קודמים בנושא או עקב טיפול בחולים קשים יותר, שייתכן ולא היו עונים על קריטריוני ההכללה במחקרים.

החוקרים שילבו נתונים ממאגר STS Adult Cardiac Surgery Database ו-Transcatheter Valve Therapy Registry, וכללו בסקירה למעלה מ-215,000 חולים שעברו ניתוח להחלפת מסתם וותין ולמעלה מ-11,500 חולים שעברו TAVI בתקופה שבין ינואר 2008 ועד יוני 2013.

העליה בנפח הניתוחים לאחר אישור TAVI, בעיקר במרכזים עם אפשרות לבצע את הפרוצדורות, נבעה ככל הנראה מעליה בהפניות להתערבות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עם הרחבת אפשרויות הטיפול הזמינות לחולים, ניתן להתאים את הטיפול לחולה המתאים, במקום לנסות ולבחור באפשרויות טיפול שאינן הטובות ביותר עבורם.

החוקרים קוראים להמשיך ולבחון את העליה בשיעורי התמותה בחולים לאחר TAVI.

STS 2014

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה