בריאות הציבור-קידום בריאות

ירידה בהבדלים אזוריים בפרוצדורות PCI לאחר פרסום תוצאות מחקר COURAGE (מתוך Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

בעקבות פרסום ממצאי מחקר COURAGE (Clinical Outcomes Utilizing Revascularization and Aggressive Drug Evaluation), חלה ירידה בהבדלים הגיאוגרפיים בביצוע פרוצדורות PCI (Percutaneous Coronary Intervention) לטיפול במחלת לב איסכמית יציבה, כך עולה מסקירה חדשה.

לאחר פרסום ממצאי COURAGE, הנפח הכולל של פרוצדורות PCI למחלה כלילית יציבה ירד ב-25% והשונות האזורית ירדה ב-25%.

ממצאי המחקר מצטרפים לממצאי מחקרים אחרים שהדגימו ירידה בשימוש בפרוצדורות PCI למחלת לב איסכמית יציבה. החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון שבחן את ההשפעה על ההבדלים הגיאוגרפיים והם זיהו ירידה של 25%. הם מצאו גם כי חל שינוי קטן מאוד בשימוש בפרוצדורות אלו לתסמונת כלילית חדה.

החוקרים כותבים כי חלפו כמעט שבע שנים מאז פרסום ממצאי COURAGE, מחקר גדול להערכת התועלת של התערבות כלילית מילעורית, שמצא כי פרוצדורות אלו וטיפול תרופתי אופטימאלי לא היו עדיפים במניעת אירועים עתידיים, בהשוואה לטיפול תרופתי אופטימאלי בלבד בחולים עם מחלה כלילית יציבה.

המעניין הוא שמדינות רבות משקיעות משאבים רבים במחקרים להשוואת תועלת, כאשר הבסיס לחלק גדול מהמחקרים הללו הוא שונות גיאוגרפית בטיפול או רופאים שאינם יודעים מהו מהלך הטיפול הטוב ביותר. משאבים רבים מושקעים במטרה להבין מהי התגובה הטובה או מהו הטיפול הנכון למצבים שונים.

במחקר הנוכחי ניתחו החוקרים את הנתונים מ-67 אזורים ממאגרי נתונים שונים וערכו השוואה של שיעורי PCI המתוקנים לגיל ומין למחלת לב איסכמית לפני שנת 2006 ולאחר שנת 2008. בסיכומו של דבר, למעלה מ-270,000 פרוצדורות PCI למחלה כלילית יציבה נערכו ב-526 בתי חולים.

לאחר פרסום ממצאי מחקר COURAGE, נפח פרוצדורות PCI למחלה כלילית יציבה ירד ב-25%. הירידה הגדולה ביותר בנפח הפרוצדורות תועדה באזורים עם נפח הפרוצדורות הגדול ביותר לפני המחקר.

כאשר החוקרים הוסיפו את השונות הגיאוגרפית בנפח הפרוצדורות לפי האזור הגיאוגרפי של בתי החולים, הם זיהו ירידה של 25% בשונות האזורית. למרות שהפער בטיפול במחלת לב איסכמית הולך ומצטמצם בין אזורים שונים, החוקרים טוענים כי עדיין קיימים הבדלים בטיפול.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה