בריאות הציבור-קידום בריאות

מקומה של פרוצדורת TAVR בחולים בסיכון בינוני עם היצרות מסתם הוותין (מתוך כנס TCT)

בקרב חולים עם היצרות מסתם הוותין בסיכון ניתוחי בינוני, פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve) והחלפת מסתם הוותין בניתוח הביאו לתוצאות דומות מבחינת שיעורי התמותה בטווח הארוך לאחר תקנון למחלות רקע וסיכון בסיסי.

החוקרים דיווחו על נתוני המחקר במסגרת כנס ה-TCT לשנת 2013 וזיהו 1,141 חולים ממאגר TAVI Karlsruhe Registry עם מדד EuroSCORE של 15 ומטה, שעברו TAVR (419 חולים) או החלפת מסתם הוותין בניתוח (722 חולים) בין השנים 2007-2012.

מדד EuroSCORE הממוצע עמד על 10.1 בקבוצת החולים לאחר TAVR ועל 5.7 בקבוצת החולים לאחר התערבות ניתוחית (p<0.0001). במהלך שלוש שנים, סיכויי ההישרדות היו גבוהים יותר בחולים לאחר התערבות ניתוחית (p=0.0023).

כאשר החוקרים ערכו ניתוח נפרד של הנתונים (Propensity Score), ב-432 חולים מדד EuroSCORE הממוצע היה דומה בחולים לאחר TAVR ובחולים לאחר החלפת מסתם הוותין בניתוח (8.7 לעומת 8.8, p=0.52).

סיכויי ההישרדות במהלך שלוש שנים היו דומים בין קבוצות הטיפול. עם זאת, בחולים לאחר TAVR שיעור הסיבוכים הוסקולאריים המג’וריים היה גבוה יותר, כמו גם שיעורי השתלת קוצב לב ואי-ספיקה בינונית של מסתם הוותין, בעוד שבחולים לאחר התערבות ניתוחית תועדו יותר אירועי דימום מסכן-חיים ודימום מג’ורי.

החוקרים מסבירים כי בשנים האחרונות הצטבר ניסיון עם שיפור מתמשך בתוצאות הקליניות של פרוצדורות TAVR, והדבר עורר עניין בבחירת פרוצדורות אלו בחולים בסיכון ניתוחי בינוני. עם זאת, הנתונים היו מוגבלים לאור גדלי המדגם הקטנים, משך המעקב המוגבל והתייחסות לא-מספקת לנתוני החולים ומאפייני מחלתם. הממצאים הנוכחיים מצטרפים למחקר קודם ובחנו קבוצה גדולה יותר של חולים, חלק גדול מהם בסיכון נמוך יותר משמעותית, ועם מעקב ממושך יותר.

מתוך כנס TCT

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה