בריאות הציבור-קידום בריאות

נטילה של קורסים מרובים של קורטיקוסטרואידים טרם הלידה לא מעלה, אך גם לא מורידה, את הסיכון לנכויות נוירו-ההתפתחותיות או לתמותה בילדים, בהשוואה לקורס יחיד (JAMA Pediatrics)

נטילה של קורס בודד או של מספר קורסים של קורטיקוסטרואידים פרה-נטאליים – לא משפיעה על עליה בתמותה או בסיכון לנכות בילדים בני חמש, כך לפי מחקר חדש שפורסם בJAMA Pediatrics.

 לדברי החוקרים, מתן קורס יחיד של קורטיקוסטרואידים לפני הלידה מומלץ לנשים הנמצאותבסיכון ללידה מוקדמת בין השבועות ה-24-33 להריון. לדבריהם, מחצית מהנשים שמקבלות את הטיפול נותרות בהריון למשך שבוע עד שבועיים לאחר מכן; הם תהו האם כדאי לתת לנשים הנותרות בסיכון ללידה מוקדמת קורס נוסף של הטיפול. הנשים שנכללו במעקב הנוכחי השתתפו במחקר MACSMultiple Courses of Antenatal Corticosteroids for Preterm Birth Study. יעדי המחקר העיקריים שנבחנו היו תמותה או נכות נוירו-התפתחותית נוירומוטורית, נוירוסנסורית או בתפקוד נוירוקוגנטיבי/התנהגותי. יעדים שניוניים שנבחנו היו גובה, משקל, היקף ראש, לחץ דם, אינטליגנציה ויכולת חזותית, ושל דיבור ושפה. הממצאים הסופיים התבססו על 1719 ילדים.

לדברי החוקרים, הסיכון לתמותה או לנכות נוירו-התפתחותית לא היתה שונה באופן משמעותי בין הקבוצות, כשאחד או יותר מיעדי המחקר אירעו ב-24.9% (217 ילדים) בקבוצה שקיבלה קורסים מרובים, לעומת 24.8% (210 ילדים) בקבוצה שקיבלה קורס יחיד של הטיפול. החוקרים מסכמים כי קורסים מרובים, בהשוואה לקורס יחיד של קורטיקוסטרואידים טרום לידה לא הביאו לעליה או לירידה בסיכון לתמותה או לנכות בילדים שנולדו לאמהות אלה, עד שהגיעו לגיל 5. לדבריהם, בגלל שאין עדות חד משמעית לתועלת בטווח הקצר והארוך, אין להמליץ לנשים הנמצאות בסיכון מתמשך ללידה מוקדמת ליטול קורסים מרובים של קורטיקוסטרואידים לפני הלידה.

לכתבה במדסקייפ

JAMA Pediatr

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה