בריאות הציבור-קידום בריאות

התועלת של גירוי מוחי עמוק בטיפול במחלת פרקינסון והפרעות תנועה אחרות (Curr Opin Neurol)

גירוי מוחי עמוק (DBS או Deep Brain Stimulation) הינה גישת טיפול מבוססת להקלה תסמינית בחולים עם מחלת פרקינסון והפרעות תנועה אחרות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Current Opinions in Neurology.

לדברי החוקרים, גירוי מוחי עמוק הינה גישת טיפול נפוצה מאוד כיום  לטיפול במחלת פרקינסון, רעד ודיסטוניה. בסקירה הנוכחית בחנו החוקרים את ההתפתחויות האחרונות בשימוש ב-DBS בטיפול בהפרעות תנועה.

לדברי החוקרים, ממחקר שפורסם לאחרונה בחולי פרקינסון, הוכח כי טיפול מוקדם ב-DBS הביא לשיפור משמעותי באיכות החיים ותסמינים מוטוריים, עם הפחתת מינון הטיפול התרופתי ב-Levodopa. גירוי מוחי עמוק באזור התלמוס עדיין מהווה יעד מבוסס לטיפול ברעד, אם כי עבודה שפורסמה לאחרונה הציעה תועלת דומה ליעדים חליפיים דוגמת אזור Posterior Subthalamic. הטיפול בדיסטוניה ראשונית עם DBS הוכח במספר מחקרים שפורסמו לאחרונה, עם עדות לתועלת ממושכת.

מהנתונים עולה כי DBS הינה גישה מוכחת היטב להקלה בתסמיני מחלת פרקינסון והפרעות תנועה אחרות. החוקרים מאמינים כי מחקרים נוספים יסייעו בביסוס התוויות חדשות ויעדים אחרים לטיפול בהפרעות תנועה. בסופו של דבר, גישות אלו בשילוב עם טיפולים מבוססים-ביולוגית עשויים לסייע במעבר מטיפול סימפטומטי לטיפול המשפיע על המהלך הטבעי של מחלות נוירו-דגנרטיביות, דוגמת מחלת פרקינסון.

Curr Opin Neurol. 2013;26(4):374-380

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה