בריאות הציבור-קידום בריאות

סקר חדש מוצא כי זירוזי לידה וניתוחים קיסריים שכיחים יתר על המידה בלידות בארצות הברית (מדסקייפ)

הליכים רפואיים משמעותיים כמו זירוזי לידה וניתוחים קיסריים שכיחים יתר על המידה בטיפול בנשים הרות בזמן הלידה בארצות הברית, ונשים רבות מרגישות בלחץ מצד המטפלים לעבור הליכים אלה, כך לפי סקר חדש שנערך בקרב אמהות בארצות הברית.

בסקר נכללו 2400 נשים שילדו לאחרונה בבתי חולים בארצות הברית, בין 2011 למחצית 2012, כשהסקר הוא חלק מסדרת מחקרים לאומיים שנערכו בארצות הברית כדי להבין את חווית ותהליך הלידה עבור הנשים, לפני הלידה ולאחריה.

על אף שנעשו נסיונות להוריד את השימוש בהליכים אלקטיביים, נראה שזירוזי לידה  וניתוחים קיסריים אלקטיביים עדיין שכיחים יתר על המידה ונשים רבות לא מודעות לאפשרות שלהן לסרב להליך כזה. נשים רבות דיווחו בסקר שהופעל עליהן לחץ מצד המטפלים בחדר הלידה לעבור הליכים אלה. הבעייתיות עולה כשהנשים שנמצאות גם ככה בעיצומו של תהליך פיזי ונפשי מורכב, לא יודעות  בוודאות אם מדובר בהליך רפואי חיוני או לא, לא תמיד מכירות את ההשלכות השליליות של הליכים אלה, ורבות מהן תופסות את הרופא המטפל כמקור אמין ללא סייג. לדברי הכותבת הראשית של ממצאי הסקר, מורין קורי, מארגון Childbirth Connection שעמד מאחורי הסקר, השילוב הזה בעייתי מאחר שהנשים העומדות בפני לידה נמצאות במצב פגיע ומקבלות טיפול שלא  תמיד לטובתן.

לפי הסקר, רק מיעוטן של הנשים השתמש בשירותיה של דולה, אף שרבות מהן היו שמחות לעשות כך. כמחצית מהנשים לא הניקו באופן בלעדי בשבוע שלאחר הלידה, ורבות מהן לא קיבלו כל הנחיות או עזרה לטיפול בסימפטומים של דיכאון.  כ-13% מהנשים דיווחו על לחץ שחשו מהרופאים המטפלים לפנות לניתוח קיסרי, נתון שעלה ל- 22% בנשים שעברו בעבר ניתוחים קיסריים חוזרים ו-28% בנשים שעברו בעבר הן ניתוח קיסרי והן לידה וגינלית. זאת למרות שכמעט מחצית מהנשים שעברו בעבר ניתוח קיסרי דיווחו שהיו מעונינות לעבור לידה וגינלית, אבל 46% מהן סורבו. ב-24% מהן, סיבת הסירוב היתה חוסר רצונו של הרופא המטפל להענות לבקשתן, וב-15% בשל הנחיות בית החולים שאסרו על לידה וגינלית לאחר קיסרית. לדברי הכותבים, על אף שמחקרים והנחיות מקצועיות תומכים בלידה וגינלית בנשים שעברו ניתוח קיסרי בעבר, בתי חולים ורופאים מפנים נשים רבות שעברו בעבר ניתוח קיסרי לניתוח קיסרי נוסף;  הסקר מצא כי 93% מהנשים שעברו ניתוח קיסרי אחד או שניים בעבר עברו לבסוף ניתוח קיסרי נוסף.

עוד עולה מהסקר כי 64% מהנשים ההריוניות חיפשו ומצאו מידע רפואי באמצעות הטלפון החכם שלהן מדי שבוע, ו-82% עשו זאת מהמחשב האישי שלהן; וכי מידע חיובי אודות בתי החולים באתרים השונים שימש כגורם משמעותי בהחלטת 69% מהנשים בבחירת בית החולים, ואחוז דומה דיווח כי מידע ודירוג חיובי של הרופא/ה המטפל/ת סייע בבחירה שלו/ה, כמו גם במיילדת ובמרפאות המטפלות.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה