אכילת פלפלים והסיכון למחלת הפרקינסון (Annals of Neurology)

במחקר חדש נמצא כי צריכה של ירקות ממשפחת הסולניים (Solanaceae ), כמו פלפלים, עגבניות ותפוחי אדמה, נקשרה עם ירידה בסיכון לפתח פרקינסון (PD), כשלפלפלים הקשר החזק ביותר עם ירידה כזו בסיכון.

החוקרים היו מעוניינים לבדוק האם קיים קשר בין הסיכון למחלת הפרקינסון לבין צריכה של ירקות ממשפחת הסולניים. לשם כך ערכו מחקר מבוסס אוכלוסיה, שכלל קרוב ל-500 מטופלים שאובחנו לאחרונה עם PD (בין השנים 1992-2008) במרפאה הנוירולוגית של אוניברסיטת וושינגטון ובקואופרטיב בריאות קבצותי במדינת וושינגטון , וכן -644 נבדקי ביקורת בריאים. החוקרים בדקו האם ל-PD יש קשר לדיווח של המשתתפים על שכיחות הצריכה שלהם של פלפלים, עגבניות, מיץ עגבניות ותפוחי אדמה בבבגרות. בניתוח שערכו החוקרים נערכה התאמה לצריכה של ירקות אחרים, לגיל, מין , מוצא המשתתפים , וכן לעישון וצריכת קפאין.

החוקרים מצאו כי למחלת הפרקינסון היה קשר הפוך לצריכה משולבת של המאכלים (הירקות) ממשפחת הסולניים (סיכון יחסי של 0.81), אך לא עם צריכה משולבת של כל השאר הירקות. המגמה הזו התחזקה בשקלול של הירקות הסולניים לפי ריכוז ניקוטין, והקשר ההפוך היה ניכר במיוחד עבור פלפלים. ההשפעה המגנה הזו של הירקות הסולניים היתה נוכחת בעיקר בגברים ונשים שלא השתמשו בטבק או שעישנו סיגריות פחות מעשר שנים.

החוקרים מסכמים כי צריכה של ניקוטין במזון עשויה לסייע בהורדת הסיכון למחלת הפרקינסון. הם מסייגים ומעלים את הצורך במחקרים נוספים לאישוש הממצאים.

לתקציר המחקר

Ann Neurol 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה