בריאות הציבור-קידום בריאות

האם ניתן לזהות נטיות אובדניות לפי מדדי הדלקת בסובלים מדכאון חמור ? (Depression and Anxiety)

מטופלים הסובלים מדכאון חמור (MDD) המנסים (או מצליחים) להתאבד מראים רמות גבוהות של סמנים דלקתיים, בהשוואה למטופלים עם דכאון חמור שאינם אובדניים. החוקרים בחנו מדדי דלקת במטופלים הסובלים מדכאון חמור עם  או ללא מחשבות אובדניות ברמות גבוהות, ובקבוצת ביקורת של נבדקים ללא דכאון (124 בסך הכל). רמת האובדניות, חומרת הדכאון ונסיונות אובדניים בעבר הקרוב הוערכו יחדיו באמצעות ראיונות קליניים מובנים. מדדי הדלקת  tumor necrosis factor-α (TNF-α), interleukin-6 (IL-6), interleukin-10 (IL-10) ו- C-reactive protein (CRP)  שימשו להרכבת ציון כמדד דלקתי. מודלים שונים שימשו להערכת ההבדלים בין הקבוצות לאחר התאמות לגיל ולמין.

החוקרים מצאו כי במטופלים עם MDD ומחשבות אובדניות רבות היו בעלי ציון מדדי דלקת גבוה יותר מאשר בנבדקי הביקורת ובמטופלים עם MDD שלא היו אובדניים או עם רמות נמוכות יותר של מחשבות אובדניות. עוד נמצא כי המטופלים עם מחשבות אובדניות ברמה נמוכה קיבלו ציון של מדד דלקתי משוקלל דומה לזה של הנבדקים בקבוצת הביקורת.  המעקב העלה שההבדל במדדי הדלקת בין המטופלים עם MDD שהיו אובדניים, לעומת אלה שהיו פחות אובדניים, היה בלתי תלוי בחומרת הדכאון המאובחנת ובניסיונות התאבדות בעבר הקרוב. 

החוקרים מסכמים כי מחשבות אובדניות עשויות להיות קשורות למדדי דלקת גבוהים במטופלים הסובלים מדכאון חמור ולכן מעקב אחר מדדים אלה עשוי לסייע באיבחון וזיהוי של מטופלים המועדים לבצע מעשה אובדני.

 לתקציר המחקר


Depression and Anxiety, Volume 30, Issue 4, pages 307314 , April 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה